וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים על פלסאון תעשיות: צפי להתאוששות הדרגתית ואיטית בהכנסות

TheMarker Online

4.10.2009 / 12:10

בפועלים מותירים המלצתם למניית פלסאון על 'תשואת שוק'.



צפי ליציבות בביקושים בטווח הקצר



הכנסות במחצית הראשונה של שנת 2009 הושפעו במידה רבה מהמשבר הגלובלי. החברה הציגה ירידה של כ-11.7% בהיקף ההכנסות, בעיקר בשל קיטון ריאלי בכמויות הנמכרות.



ענף המחברים, שהינו ליבת העסקים של החברה, הציג נסיגה בביקושים בשל המיתון המעמיק באירופה והחורף הקשה שפקד אותה, שגרמו לדחיית השקעות בתשתיות ואיחורים בתחילת פרויקטים. ענף הלול, מנוע הצמיחה העיקרי של החברה בשנים האחרונות, סבל אף הוא מירידה חדה בביקושים בשל האטה בהשקעות בלולים חדשים.



עם זאת, המחצית הראשונה של שנת 2009 מסתיימת בנימה חיובית. להערכת החברה, הסימנים המתקבלים, הן מצד הביקושים והן מבחינת תנאי הסחר, מרמזים על התאוששות מסוימת ובלימת הירידות בשווקים, והחברה צופה רמת ביקושים דומה לזו שנרשמה ברבעון השני.



האנליסט מני כהן מיחידת המחקר בבנק הפועלים מעריך, כי רמת הביקושים שנרשמה במחצית אשונה סימנה את התחתית, ובפועלים צופים יציבות בביקושים בטווח הקצר. עם זאת, בפועלים סבורים כי למרות התגברות האינדיקציות החיוביות, החזרה לתוואי של צמיחה בהכנסות צפויה להיות הדרגתית ובעיקר איטית.







צפי לשחיקה ברווחיות הגולמית ביחס לרבעון השני



שיפור בשערי החליפין של המטבעות בהן מוכרת החברה, לצד שימוש בחו"ג שנרכשו בשלהי 2008 במחירי תשומות נמוכים, כמו גם הבשלתם של תהליכי ההתייעלות, סייעו לחברה להציג ברבעון השני שיפור חד ברווחיות הגולמית.



הרווחיות הגולמית עמדה ברבעון השני על 40.8%, לעומת 33.7% ברבעון הראשון וכ-36.7% ברבעון המקביל אשתקד.



האנליסט מני כהן: "אנו סבורים, כי רמת הרווחיות הגולמית שנרשמה במהלך הרבעון הראשון והשני מייצגת רף תחתון ועליון, בהתאמה, על רקע התנודתיות הגבוהה שנרשמה במחירי חו"ג בשנה החולפת. אנו מעריכים, כי החברה תתקשה לשחזר ברבעונים הקרובים את הרווחיות הגולמית שנרשמה ברבעון השני, בשל עלייה במחירי חו"ג. להערכתנו, שילוב של עלייה במחירי התשומות, במקביל ליציבות ברמת ההכנסות ובמרכיב הוצאות הייצור הקבועות, צפוי לשחוק את הרווחיות הגולמית בטווח הקצר".







סיכום



בבנק הפועלים סבורים, כי על אף התקופה הקשה מצליחה פלסאון לרשום הישגים לא מבוטלים. חרף התחרות האגרסיבית, שומרת החברה על נתח השוק שלה וזאת מבלי לפגוע ברמת המחירים. בנוסף, החברה צפויה לסיים בקרוב תוכנית השקעות גדולה שצפויה לשפר את כושר הייצור שלה בעתיד.



להערכת בנק הפועלים, החברה נמצאת בעמדת זינוק טובה כאשר תחל ההתאוששות בביקושים. עם זאת, בטווח הקצר אנו ממשיכים להעריך כי החברה צפויה להתמודד עם סביבה עסקית מאתגרת הכוללת בין היתר רמת ביקושים נמוכה יחסית לצד שחיקה ברווחיות.



לאור האמור לעיל, ולאור עדכון המודל, נגזר למניית החברה מחיר יעד של 79.5 שקל, הגבוה ב-6% ממחיר המניה בשוק. לפיכך, בפועלים מותירים את המלצתם למניית פלסאון על 'תשואת שוק'.







תיאור החברה:
החברה עוסקת בייצור מוצרים טכניים מחומרים פלסטיים: אביזרי חיבור לצנרת, כלים סניטריים ומוצרים לענף הלול. פלסאון הינה חברה מוטת ייצוא. קרוב ל- 90% מסך מכירותיה הן לשוקי חו"ל, כשעיקר ההכנסות מקורן ממכירות לאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully