וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקאי שוקל להעניק פטור לקרנות הון סיכון מההגבלות הרגולטוריות החדשות בשוק ההון

רויטרס

4.10.2009 / 14:41

בהצעת החוק שהוגשה בבית הנבחרים האמריקאי מוצע להעניק פטור ממרבית הרגולציה, מלבד דרישה לשמירת מסמכים



הצעת חוק בבית הנבחרים האמריקאי תפטור קרנות הון סיכון מהקשחת הרגולציה המתוכננת למגזר הקרנות. הצעת החוק, שהוגשה על ידי יו"ר תת-ועדת בית הנבחרי לשוקי ההון, הדמוקרט פול קנג'ורסקי, דומה להצעה שהגיש ממשל אובמה, מלבד הפטור שנוסף למגזר ההון סיכון.



"עלינו לוודא כי לכל מי ששוחים בשוקי ההון שלנו יש מנוי לבריכה", אמר קנג'ורסקי על ההצעה, לפיה כל מנהלי קרנות הגידור וקרנות הון נוספים ייאלצו להירשם ברשות לניירות ערך (sec). כיום יש קרנות שנרשמות ברשות לני"ע מרצונן, אך הדבר אינו חובה. "חברות פיננסיות רבות עוקפות את הפיקוח הממשלתי ונמלטות מידיו כמו שודדים, אך כעת, יועצי קרנות הגידור, חברות ההשקעה הפרטית ומאגרי הון נוספים יהיו נתונים לפיקוח של הרשות", אמר קנג'ורסקי.



הצעת החוק של קנג'ורסקי זהה כמעט לטיוטת חוק שהגיש ממשל אובמה לקונגרס בתחילת השנה, אך היא כוללת גם סעיף הפוטר באופן ספיציפי את יועצי קרנות הון הסיכון ממרבית הרגולציה, מלבד דרישה לשמירת מסמכים.



באירופה בינתיים, נפסלה תכנית גרמנית למתן הקלות מס למשקיעי הון סיכון. "אני מרוצה מכך שגרמניה מתכוונת להעניק הקלות מס על מנת לעודד משקיעים פרטיים להציע יותר הון סיכון, אך על הנציבות להבטיח כי הקלות מס אינן מפלות נגד חברות במדינות אחרות באיחוד האירופי", אמרה נציבת ההגבלים העסקיים של האיחוד, ניילי קרוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully