וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנית המיצגים טרייסי אמין שוקלת לעזוב את בריטניה לצרפת בשל הגדלת שיעור מס ההכנסה לעשירים

סוכנויות הידיעות

4.10.2009 / 15:20

המס יעלה משיעור של 40% ל50% בשנה הבאה; ספורטאים ואנשי עסקים כבר הודיעו שיעזבו את האי



טרייסי אמין, אמנית מיצגים בריטית ואחת ממובילות זרם הבריטארט, שוקלת לעזוב את בריטניה בעקבות מס העשירים של גורדון בראון, בשווי 50%.



אמין בת ה-46 אמרה כי היא "שוקלת מאוד ברצינות לעזוב את בריטניה, אני פשוט לא מוכנה לשלם מס של 50%". אם תחליט לעזוב היא ככל הנראה תעבור לצרפת, בה נמצא כיום בית הנופש שלה. "לצרפתים יש שיעור מס נמוך יותר והם מעריכים טוב יותר אמנות ותרבות", אמרה אמין.



העלאת "מס העשירים" תחול על הכנסות שנתיות של למעלה מ-150 אלף ליש"ט (218 אלף דולר). כיום חל על מדרגת המס העליונה בבריטניה מס בשיעור 40%. מדרגת המס החדשה צפויה להיכנס לתוקף באמצע השנה הבאה.



איומיה של אמין לעזוב את בריטניה לצרפת מסמלים שינוי מגמה בין שתי המדינות. רק לפני מספר שנים עזבו אנשי עסקים צרפתים את מולדתם ועברו לבריטניה בשל שיעור מס נמוך יותר. מאז פרסום דבר העלאת המס עזבו חלק מעשירי בריטניה ועשירים נוספים איימו בעזיבה. גאי הנדס, הטייקון הבריטי שעומד בראשות טרה פירמה והבעלים של ענקית התקליטים emi, עזב לאי גרנסי. השחקן מייקל קיין איים לעזוב את המדינה.



שחקן הכדורגל אנדריי ארשווין שהצטרף לארנסל, רמז כי הוא לא היה עובר לבריטניה לו ידע על המס הגבוה. ברוסיה הוא שילם 13% מס בלבד. השחקן ג'רמיין פנאנט עבר מליברפול לריאל סראגוסה הספרדית, וציין כי המס הגבוה היה בין שיקוליו. בספרד הוא צפוי לשלם 24% מס בלבד.



יו אוסמונד, יזם בריטי הפעיל בתחומי הפאבים והביטוח ומחזיק בשווי מוערך של 230 מיליון ליש"ט (338 מיליון דולר), אמר בסוף אפריל לעיתון "טיימס" הלונדוני כי הוא שוקל לעזוב את בריטניה ולהגר לשווייץ. פיטר הארגריבס, המייסד השותף של חברת הייעוץ הפיננסי הארגריבס לנסדאון, אמר ל"טיימס" כי הוא שוקל לעבור למונאקו או אל האי מאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully