וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידו סמואל הגיש בקשה לפשיטת רגל: "היינו מוכנים לטרוף את העולם ואז הגיעה התקשורת"

הילה רז

4.10.2009 / 18:03

הבעלים לשעבר של מכללת ברוקרטוב נקלע לחובות בסך כולל של כ-12 מיליון שקל ל-32 נושיו



הבעלים לשעבר של מכללת ברוקרטוב, עידו סמואל, הגיש ביום חמישי בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב להכריז עליו כפושט רגל ולכנס את נכסיו. סמואל מציין כי נקלע לחובות בסך כולל של כ-12 מיליון שקל ל-32 נושיו. כיום פתוחים נגדו תשעה תיקים בלשכות ההוצאה לפועל.



סמואל, בן 32, מתאר כי חברת ברוקרטוב היתה המכללה הגדולה בישראל ללימודי שוק ההון. בין השנים 2003-2008 למדו במכללה למעלה מ-4,500 תלמידים ביניהם גופים דוגמת בזק, חברת חשמל, אינטל, קומברס, אמדוקס ועוד. החברה עסקה גם בתיווך בין הלקוחות לבין בתי השקעות.



בתצהירו כותב סמואל "ההסתבכות שלי החלה כאשר התחייבתי להחזיר ללקוחות הפסדים אשר נוצרו במסחר באופציות המעוף... התחייבויות אלו ניתנו בדרך כלל בדיעבד, לאחר שנוצרו הפסדים ולאחר הפעלת לחץ ואיומים לפגיעה בשמי הטוב ובשם המותג "ברוקרטוב". לעיתים היו איומים פיזיים על חיי וחיי משפחתי".



סמואל מאשים במצבו גם את דוד פתאל ועמוס לוזון. לדברי סמואל "נאלצתי לחתום על הסכמים בדיעבד מספר פעמים ומכאן נובעים עיקר החובות באופן ישיר. להוציא חוב אחד, שאר החובות נובעים מקשר עקיף לסחיטות הנ"ל ובייחוד לסחיטה של דוד פתאל ועמוס לוזון". דוד פתאל מסר בתגובה כי "מדובר בשטויות. בית המשפט דן בתביעתי ופסק כי סמואל ישלם לי 2.5 מיליון שקל. סמואל אמור להתחיל בתשלומים החל מהחודש, ומאחר שהגיע מועד התשלום הוא הגיש בקשה לפשיטת רגל".



לפי גרסת סמואל, ברוקרטוב גילגלה לאורך חמש שנים מעל 20 מיליון שקל וקיבלה הצעות רכש בין שמונה ל-18 מיליון שקל. סמואל מסביר עוד כי ב-2007 השקיע במסעדה חדשה למעלה מ-500 אלף שקל. המסעדה קרסה בשל ניהול כושל ולגרסתו הוא הגיע להסדר לפריסת חובות עם הבנקים, אך גובים בשוק האפור מטרידים ומאיימים עליו.



בפברואר 2008 פורסם בתוכנית "שומר מסך" עם אמנון לוי תלונות של לקוחות החברה לפיהן סמואל מחק להם השקעה של כ-440 אלף שקל בשבועות ספורים. סמואל טוען כי הזוג שהופיע בתוכניתו של לוי ניסה לסחוט ולאיים עליו, ולאחר שלא נכנע לאיומים הם פנו לערוץ 10. הלינץ התקשורתי הוא שהביא למכת מוות לחברות שבשליטתו.



לפני שלושה חודשים חוייב סמואל לפצות ארבעה מלקוחותיו בסכום של כ-1.8 מיליון שקל. בית המשפט קבע באחת התביעות כי גירסתו של סמואל בהגנתו היתה "בלתי מבוססת ובלתי סבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully