וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך הסעודי אלווליד בן טלאל: על הממשל האמריקאי למכור את מניותיו בסיטי כדי לחזק האמון בחברה

סוכנויות הידיעות

4.10.2009 / 20:03

בן טלאל: עלינו להשיב את הביטחון לבעלי המניות ולהראות שחברות הפיננסים יכולות להתקדם ללא הממשל



הנסיך הסעודי אלווליד בן טלאל, בעל המניות הפרטי הגדול ביותר ב, קרא לממשל האמריקאי למכור את נתח המניות שלו בענקית הפיננסים כבר השנה כדי לחזק את האמון בחברה – כך דיווח היום (ראשון) המגזין "אימרג'ינג מרקטס'", שפירסם ראיון עם בן טלאל.



"ככל שהממשל האמריקאי יקדים לסגת מהשקעתו בחברות הפיננסים, כך ייטב", אמר המיליארדר הסעודי, שסייג את דבריו ואמר כי הנסיגה הממשלתית מהתמיכה במגזר הפיננסים צריכה להתבצע באופן שלא יפגע במניות הבנקים. "עלינו להשיב את הביטחון לבעלי המניות ולמשקיעים, ולהראות להם שהחברות האלה יכולות להתקדם ללא תמיכה ממשלתית", אמר בן טלאל.



חברת ההחזקות של בן טלאל, קינגדום הולדינג, מחזיקה ב-3.6% ממניות סיטי. הממשל האמריקאי, שהזרים לסיטי סיוע בסך 45 מיליארד דולר בעקבות המשבר הפיננסי העולמי כדי למנוע ממנה לקרוס, מחזיק ב-7.7 מיליון מניות של סיטי, או 34% ממניות החברה.



בראיון ל"אימרג'ינג מרקטס", אמר בן טלאל כי סיטי צפויה לחזור לרווחיות תפעולית ב-2010. "סיטי הפיקה לקח עצום מהמשבר. הגרוע ביותר כבר נמצא מאחוריה", אמר בן טלאל, שהתייחס גם לקריאות שהושמעו בחודשים האחרונים לפיהן על הממשל האמריקאי לפצל בנקים שנחשבים גדולים מדי מכדי ליפול, בהם סיטי. "קריסה של בנק שפוצל תשפיע באותה מידה על כל המערכת הפיננסית. על הממשל לתקן את הבעיה, לא את הסימפטום שלה", אמר.



בחודש שעבר דיווחה בלומברג כי הממשל עשוי להתחיל למכור את הנתח שלו בסיטי כבר באוקטובר, וצפוי להשלים את מכירת הנתח שלו בסיטי בששה-שמונה החודשים הקרובים. מכירת הנתח הממשלתי בסיטי תקרב את ענקית הפיננסים ליציאה מתוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (tarp), במסגרתה קיבלה סיוע ממשלתי בסך 52 מיליארד דולר כדי למנוע את קריסתה. בעקבות העלייה במניית סיטי בחודשים האחרונים רשם הממשל רווח על הנייר של 9.8 מיליארד דולר מחילוץ החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully