וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח של וורלד גרופ: החברה ניסתה לממש נכסים מאחורי הגב של המפרק

מאת אסא ששון

5.10.2009 / 7:03



>> רו"ח עופר אלקלעי, המפרק שמינה בית המשפט לחברת וורלד גרופ, הפתיע אתמול כשדיווח כי אסיפת בעלי האג"ח והמניות שתוכננה להיום מבוטלת. באספה זו היו בעלי האג"ח והמניות אמורים להצביע על הסדר נושים, ובכך להביא לסיומו את המאבק בין בעלי האג"ח לבעלי השליטה בחברה.

כדי לדחות את הישיבה נאלץ בא כוחו של המפרק, עו"ד רנן גרשט, לפנות בבקשה בהולה לבית המשפט. המכתב שהופנה לבית המשפט היה קצר, תמציתי וחריף, ובו נאמר בין היתר כי "התנהלות בעלי השליטה בחברה כמוה כחתירה תחת המפרק הזמני, סיכול התנהלותו והפקעת הצו השיפוטי שניתן - פשוט לא יעלה על הדעת".



בשיחה שקיימנו עם גרשט הוא ציין כי "היה פה ניסיון של החברה לממש נכסים מבלי לערב את המפרק שמונה. עירבנו את רשות ני"ע וכן את בית המשפט, שהבהיר לחברה כי המפרק שמונה הוא כעת המנהל היחיד בחברה".



חברת וורלד גרופ הנסחרת בתל אביב עסוקה מאז יוני השנה בניסיון לגבש הסדר חוב עם בעלי האג"ח. הקבוצה עוסקת כיום בנדל"ן ובאנרגיה חלופית, ומחזיקה בשתי חברות בנות - ליבנטל ונפקו סטאר. מחזיקי האג"ח של וורלד גרופ קפיטל הגישו בתחילת יוני בקשה לפירוק החברה, וטענו לליקויים חמורים בהתנהלותה: מתן הלוואות לגופים קשורים, ניסיונות לרוקן את החברה מנכסיה, היעלמות המחאות בסכומים ניכרים מחשבונות החברה ודרכים נוספות שלטענת בעלי האג"ח שימשו למילוט כספים מהחברה.



קבוצת השליטה (55%) שלה כוללת את רון חשמונאי, אורי רוזין, גד יצחקי, אלי זמיר ורון יאיר פלד. החברה גייסה מבעלי האג"ח 15 מיליון שקל שהיו אמורים להיפדות בספטמבר האחרון, אך בעלי האג"ח לא הופתעו כשהכסף לא הוחזר במועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully