וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו נותנים לאפריקה כמה שבועות להגיע להסדר. אחר כך נלך לבימ"ש"

מאת מיכאל רוכוורגר

5.10.2009 / 7:03

עורך הדין ליפא מאיר המייצג את מחזיקי סדרות האג"ח הארוכות של אפריקה ישראל: "נגבש הצעה חלופית סבירה, שתוצג בשבוע הבא בפני הנהלת החברה". אפריקה ממשיכה לשלם לסדרות השונות ריביות בעשרות מיליוני שקלים



>> "נציגות בעלי האג"ח של אפריקה ישראל הביעה אכזבה מההצעה שהגישה החברה. עם זאת, הוחלט למצות את האפשרות להגעה להסדר מחוץ לבית המשפט, ולכן הנציגות תגבש בשבוע הקרוב הצעה חלופית סבירה, שתוצג בשבוע הבא בפני הנהלת אפריקה ישראל" - כך אמר אתמול עו"ד ליפא מאיר, היועץ המשפטי של נציגות 12 סדרות האג"ח של אפריקה ישראל, בתום הפגישה הראשונה שקיים עם חברי הנציגות. מאיר הוסיף: "לוח הזמנים שהנציגות מעמידה למיצוי המו"מ מחוץ לבית המשפט מוגבל בזמן, ולא יהיה יותר ממספר שבועות".

נציגות מחזיקי 12 הסדרות הארוכות מורכבת מנציגים של פסגות, מנורה מבטחים, מגדל שוקי הון, כלל והראל.



בשלב זה אין התקדמות בין הצדדים לגבי המתווה המשופר, כשההצעות של אפריקה כוללות בין השאר שטר הון שיונפק בהיקף של 2.4 מיליארד שקל ויישא ריבית של 2%.



בנוסף, עדיין לא ברור היקף הזרמת ההון שיבצע הבעלים של אפריקה, לב לבייב. בפגישה האחרונה עם חברי הנציגות ציין מנכ"ל אפריקה, איזי כהן, כי בעל השליטה יהיה מוכן להזרים הון, אך רק במסגרת ההסדר הכולל. המוסדיים דורשים מלבייב להזרים סכום של יותר ממיליארד שקל אם הוא מעוניין להישאר בעל השליטה בחברה לאחר ההסדר. בשל חג הסוכות מרבית ההנהלה של אפריקה נמצאת בחופשה, אך כהן ממשיך לעבוד ולקיים פגישות.



גם עם מחזיקי אג"ח ט', שלהם חייבת אפריקה להחזיר בנובמבר הקרוב 550 מיליון שקל, עדיין לא היתה התקדמות, והצדדים צפויים להיפגש מחר לפגישה נוספת. "אפריקה כבר קיימה כמה פגישות עם נציגות הסדרות הארוכות, בעוד אתנו היתה רק פגישה אחת. אנחנו מחכים להריץ את העניינים", ציינו מחזיקי אג"ח ט'. נציגות מחזיקי אג"ח ט' מורכבת מנציגים של גלובל פייננס, ילין לפידות ומנורה מבטחים.



בתוך כך ממשיכה אפריקה לשלם לסדרות השונות ריביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כפי שהבטיחה באסיפת מחזיקי האג"ח שהתקיימה לפני כמה שבועות. במהלך האסיפה אמר כהן כי אפריקה צופה כי תתקשה לעמוד בהחזרי האג"ח החל ב-2011, ובעקבות כך היא מעוניינת להגיע להסדר כולל עם כל מחזיקי האג"ח מבלי לבצע העדפת נושים.



נכון להיום החברה פועלת כעסק חי והיא סולבנטית, אך אם ב-10 בנובמבר היא לא תשלם את תשלום הקרן המגיע למחזיקי אג"ח מסדרה ט', הדבר יהווה עילה לדרישה להעמדת הסדרה לפרעון מיידי, שכן החברה תיחשב אז כחדלת פירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully