וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה מובילה בטלפונים החכמים

מאת בר חיון

5.10.2009 / 7:03

המכשירים שהצטרפו בחודש האחרון לשוק הטלפונים החכמים לא הצליחו להביס את השחקנים הוותיקים. רגע לפני שהאייפון משנה את כללי המשחק, נוקיה E71 קיבל את הציון הגבוה ביותר בבדיקת היצע הסלולריים המשרדיים של אתר wisebuy



>> שוק הטלפונים החכמים לא חדל להתפתח. מדי כמה חודשים יוצאים דגמים חדשים שתפקידם ליהפך למשרד הנייד של המשתמש העסקי. באמצעותם הוא יוכל לקבל מיילים, לעדכן את יומן הפגישות, לבדוק את המצב בבורסה ולערוך מצגות.

מאז השקת האייפון של אפל, אפשר לראות יותר מכשירים עם מסך מגע, אבל הם עדיין לא מחליפים את השימוש במקלדת המופיעה בטלפונים החכמים.



לדברי שלומי עמיצור, עורך אתר wisebuy.co.il, גם מערכות ההפעלה הסלולריות מתחילות להשתנות. מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, למשל, צפויה להציף את השוק לא רק במכשירים החכמים והגרסה המחודשת (6.5) של windows mobile, שתושק באוקטובר ותותקן על יותר מ-30 סוגים של מכשירים, אמורה לפתור את בעיותיה המוכרות, ולהפוך אותה לנוחה ואינטואיטיבית יותר מבעבר.



במכשירי הפרימיום, כמו הנוקיה n900 שלפי הערכות בענף יושק בישראל באמצע 2010, נראה בהמשך השנה יותר מערכות הפעלה מבוססות לינוקס ומערכות שמדמות את השימוש במחשב האישי, בין היתר עם הפעלה ידידותית יותר ואפשרות חופשית להתקנת תוכנות.



קשה לכתוב על טלפונים חכמים בלי להזכיר את האייפון - גם אם עדיין אין לנו מושג מתי יושק בישראל הדגם המגויר. המהפכה העיקרית של האייפון נשענת על מסך המגע שלו, הממשק האינטואיטיבי וחנות האפליקציות המקוונת (המציעה מגוון העצום של כ-75 אלף אפליקציות).



עוד לפני ההשקה הרשמית, בענף מעריכים כי כיום פועלים בישראל כ-80 אלף מכשירי אייפון. לעומת הבאזז הגדול שהמכשיר הצליח לייצר, מספר זה אולי נשמע קטן, אולם זו כנראה רק ההתחלה.



שוק מכשירי הסלולר לא ייראה אותו הדבר לאחר השקת האייפון, משום ששלושת המפעילות יחד (סלקום, פרטנר ופלאפון) התחייבו למכור יותר מ-200 אלף מכשירים בשנה.



המפעילות צפויות להשקיע מאמץ ניכר במיתוג המכשיר כטלפון חכם למגזר העסקי וכגאדג'ט אטרקטיבי למגזר הפרטי. לפי הערכות, כבר בתחילת דרכו האייפון יתפוס לפחות 15% מכלל המכשירים הסלולריים בשוק.



בחודש האחרון יצאו לשוק שלושה דגמי טלפון חכם חדשים - סמסונג אומניה, נוקיה n97 ומוטורולה a3100. בדקנו את ההיצע הקיים בתחום המכשירים הסלולריים החכמים בעזרת אתר wisebuy - המדריך בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באמצעות, סקירות והשוואת מחירים.



הציון שוקלל מאיכות קליטה ושמע (15%), נוחות השימוש (35%), יישומי מולטימדיה (10%), גלישה וסנכרון (20%), סוללה (10%) ועמידות (10%).



מכלול תכונות מנצח



nokia e71



>> עם מבנה רזה וגימור מתכתי, ה-e71 הוא מהיפים בקטגוריית הטלפונים החכמים והשימוש בו קרוב לאידיאלי. המכשיר זהה כמעט לחלוטין ל-e63, למעט תוספות של מערכת gps, מצלמת 2 מגה-פיקסל ושדרוג הסקס-אפיל (ה-e63 עשוי מפלסטיק ולו גוף מעט שמנמן). בשל הפער במחיר, הוא עשוי להיות אלטרנטיבה ראויה.



בעד למרות המקשים הלא-גדולים, השימוש במקלדת נעשה נוח לאחר תרגול ויש גם מקשים ייעודיים ליישומים עסקיים, כגון דואר ויומן. המסך איכותי ובשל רוחבו הוא מאפשר הצגה נוחה של דפי אינטרנט. מערכת ההפעלה סימביאן נוחה ומהירה מאוד, עם אפשרות מעבר מהיר בין שני שולחנות עבודה - אחד לבית ואחד למשרד.



במכשיר שפע של תוכנות ובהן אופיס (עם אפשרות עריכה ויצירת מסמכים), פונקציה להצפנת מידע ואפשרות לגיבויו על כרטיס הזיכרון. חיי הסוללה טובים מאוד.



נגד אין מקש ייעודי למעבר בין שפות. באור יום המסך מתכהה מאוד. גם המצלמה לא מרשימה.



מחירים: בפלאפון, עד 2,931 שקל*.



ציון:



9.4



חזק באימיילים 9000 blackberry bold



>> בתום התנסות קצרה קל להבין את האמריקאים (בהם הנשיא ברק אובמה), שאינם מסוגלים להיפרד מהבלקברי שלהם, שכן הוא מכשיר עסקי אולטימטיבי. לא מדובר כמובן בסלולרי קומפקטי וקל, ולכן הוא אולי אינו מתאים לכל אחד, אבל מהמשרד הנייד הזה אף אחד לא מצפה ללכת עם ולהרגיש בלי.



בעד לא תרגישו בחסרונו של מסך מגע בשל כדור העקיבה (trackball) הנוח, שלו רגישות ומהירות תגובה מצוינות. המקלדת המלאה היא מהנוחות שקיימות כיום. ב-wisebuy מציינים כי קיימים אמנם ממשקים מרהיבים יותר, אך העובדה שהמכשיר מגיב במהירות גם כשפועלות עליו כמה תוכנות במקביל חשובה יותר. מערכת ההפעלה הפתוחה מאפשרת התקנה של תוכנות בנוסף לאלה המגיעות עם המכשיר. הדפדפן מהיר ושירותי הדואר הם מהיעילים ביותר למכשירים עסקיים.



נגד תוכנות האופיס המותקנות במכשיר מאפשרות צפייה בלבד וכדי לערוך וליצור מסמכים יש לרכוש את הגרסה המלאה. הדפדפן אינו תומך בפלאש. ה-gps אטי והמצלמה בסיסית.



מחירים: בפלאפון, סלקום ופרטנר, 4,613-684 שקל*.



ציון:



9



הכי קומפקטי



nokia e66



>> אנשי עסקים שמעדיפים שהטלפון העסקי שלהם יהיה גם קומפקטי, ימצאו שה-e66 מספק את הסחורה. אמנם אין לו מסך מגע וגם לא מקלדת מלאה, אבל על היעדרם מחפות תצורת סליידר בעיצוב נהדר, איכות תצוגה גבוהה וארגונומיה קרובה לשלמות.



בעד מערכת ההפעלה (סימביאן) רצה בקלילות ובזריזות וניווט התפריטים מהיר וחלק. על המכשיר מותקנות תוכנות רבות ויש בו אפשרות להגדרה של שני מצבי טלפון: לעבודה ולשימושים ביתיים, תוך הגדרת היישומים שיופיעו בכל מצב. הדפדפן (mini-map) נוח ותומך גם בהצגת פלאש. המכשיר תומך בכל פרוטוקולי הדואר האלקטרוני החשובים, גם בקבלה ושליחה של קבצים וגם בדואר בדחיפה משרת ארגוני (push mail). מי שחרד לבטיחון המידע שעל המכשיר, יוכל להצפין אותו במכשיר ובכרטיס הזיכרון. איכות השמע טובה וחיי סוללה ארוכים. במכשיר מצלמת 3.2 מגה-פיקסל.



נגד הגלישה ב-wifi סבירה, אך בטעינת דפים כבדים יותר משך ההמתנה מתארך. המסך דוהה משמעותית בשמש ואיכות צילום הווידיאו נמוכה.



מחירים: בפלאפון, עד 3,351 שקל*.



ציון:



9



מקלדת ומסך מגע באחד



nokia n97



>> המכשיר עבה וכבד, אך נוח לאחיזה. ה-n97 הוא היחיד מבין הטלפונים החכמים בשוק שכולל מקלדת מלאה ומסך מגע. יש בו כל שאפשר לבקש ממכשיר עסקי, אך המסך העצל והממשק הלא אחיד בביצועיו מעיבים על הנאת השימוש.



בעד בזכות יכולות האינטרנט המעולות, המכשיר נוח לגלישה ולשימוש באפליקציות רשת. הדפדפן תומך בדפי html ובפלאש ומציג את דפי האינטרנט כפי שהם נראים במחשב. מסך המגע גדול והתצוגה איכותית. המכשיר תומך בשירותי דואר אלקטרוני ובדואר בדחיפה. נפח האחסון ענק (32 ג'יגה בייט), עם אפשרות הרחבה. יש במכשיר משדר ומקלט רדיו ומצלמת 5 מגה-פיקסל איכותית.



נגד מסך המגע דורש לחץ והוא אינו מדויק או מהיר כפי שניתן לצפות. המקלדת מאתגרת בשל האחיזה לרוחב ובשל היעדרם של מקשים ייעודיים. מערכת ההפעלה (symbian9.4) אמנם פתוחה להתקנת תוכנות אך אינה מתאימה לממשק המגע והניווט במכשיר יכול לבלבל. בעת הרצת תוכנות במקביל המכשיר מאט ונוטה להיתקע.



מחירים: בפלאפון, בפרטנר ובסלקום, 5,448-419 שקל*.



ציון:



8.5



לחובבי מסך מגע



sanmsung omnia sgh-i900



>> כיאה לשמו (אומניה, בלטינית - הכל), המכשיר עשיר בתכונות בנוסף על מראהו הנאה. יש בו פיצ'רים אלטרנטיביים טובים, כמו משטח אופטי שמתפקד כעכבר במקום מקש ניווט למסך. אל המקלדת הווירטואלית המלאה צריך להתרגל, אבל היא נוחה. הבעיה העיקרית של המכשיר היא שהוא אטי. אם המפרט קוסם לכם, דעו שיש להתאזר בסבלנות בשבילו.



בעד נפח אחסון של שמונה או 16 ג'יגה-בייט ואפשרות להרחבה. מסך המגע גדול. הדפדפן (opera mobile) נוח ומהיר. ניתן לקבל מייל ישירות למכשיר באמצעות הממשק של windows mobile (שיש שיחשיבו אותו למיושן). במכשיר רדיו fm, יציאת טלוויזיה ומצלמת 5 מגה-פיקסל איכותית.



נגד רזולוציית התמונה אינה גבוהה. הממשק של סמסונג אמנם נאה ומושקע ורוב התכונות בו מופעלות באצבע, אך הוא סובל מאטיות. בנוסף, בתכונות שאינן מופעלות באצבע, אין מנוס משימוש בעט הסטיילוס. בדפדפן האינטרנט אין תמיכה בפלאש. חיי הסוללה בינוניים.



מחירים: בפלאפון, בסלקום ובפרטנר, 4,190-419 שקל* )לגרסת 8 ג'יגה בייט)



ציון:



8.5



לגולשים נלהבים



samsung galaxy i7500



>> לעומת טלפונים חכמים אחרים המוצעים בשוק כיום, לגלקסי יש אולי שם מגניב, אבל הוא מאכזב מבחינה עיצובית. עם זאת, ב-wisebuy מציינים כי מדובר באחד המכשירים המוצלחים ביותר בתחום אפליקציות הרשת - המצמצמות את הפער בין חוויית הגלישה בסלולר לבין זו שבמחשב הביתי.



בעד המסך מעולה עם איכות תמונה חדה ואיכותית והוא מתפקד היטב גם כמסך מגע. מערכת ההפעלה מהירה, מעוצבת ונוחה, להוציא את המקלדת הווירטואלית שמקשיה קטנים וקשים לתפעול. הדפדפן המובנה קרוב לשלמות והיחיד שקורא עליו תיגר הוא כנראה הדפדפן של האייפון. הוא מסתנכרן באופן מושלם עם שירותי gmail ועם אפליקציות כמו פייסבוק וטוויטר. איכות השמע מעולה ויש שקע אוזניות סטנדרטי.



נגד האחיזה במכשיר אינה נוחה ובשימוש ממושך בו יש גם התחממות יתר. המסך דוהה בשמש ומקש הנעילה והפתיחה שלו אינו נוח. חיי הסוללה קצרים. במכשיר מצלמת 5 מגה-פיקסל, אך היא אינה איכותית.



מחירים: בפלאפון ובסלקום 3,775-419 שקל*.



ציון:



8



לחובבי windows mobile



motorola a3100



>> במוטורולה הצליחו לייצר מכשיר עסקי מאוזן לחובבי מערכת ההפעלה windows mobile (כן, יש כאלה). אי אפשר להגיד שהוא מצטיין בתחום כלשהו, אך הוא גם אינו מאכזב. יחסית למחירו הנמוך, הוא אפשרות משתלמת למדי.



בעד למי שאינו אוהד את מערכת ההפעלה windows mobile, הממשק המהיר של מוטורולה יספק מענה לרוב הפעולות. במקום מקש ניווט ייעודי יש כדור עקיבה, שלאחר תקופת הסתגלות מתגלה כפתרון ניווט מצוין, ומכפר על התסכול מהעבודה עם מסך המגע. חוויית הגלישה מוצלחת. הסנכרון עם שרת הדואר יעיל וזריז. המכשיר מגיע עם חבילת אופיס המאפשרת כתיבה, עריכה והצגת קבצים. במכשיר מצלמת סטילס טובה ושקע אזניות סטנדרטי.



נגד מסך המגע אינו מספק משוב בלחיצה, והתגובה שלו אינה מהירה מספיק. התצוגה סבירה בלבד ובאור יום היא דוהה באופן ניכר. המכשיר מגיב במהירות כל זמן שלא משתמשים בכמה יישומים בעת ובעונה אחת. הרמקול חלש ואיכות הצליל באזניות בינונית.



מחירים: בפלאפון, עד 2,931 שקל*.



ציון:



7.9



*המחירים (ב-36 תשלומים) משתנים בהתאם לדפוס השימוש במכשיר. ככל שהחשבונית גבוהה יותר, הזיכוי החודשי על המכשיר גבוה יותר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully