וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת פרידה: ועדת הרדיו ברשות השנייה שוקלת הטבה ל-12 תחנות רדיו אזוריות - בגובה 4.2 מיליון שקל לתחנה

מאת אופיר בר-זהר

5.10.2009 / 7:03

ההטבה תתבטא בהפחתת ערבויות שעליהן התחייבו, וזאת זמן קצר לאחר מכרזי הרדיו האזורי ולפני סיום כהונת הוועדה. יו"ר ועדת כספים במועצה, רחל תורג'מן: "מושתות עליהן ערבויות שבחלקן בלתי סבירות"



>> זמן לא רב לאחר סיומם של מכרזי הרדיו האזורי ובשלהי תקופת הכהונה של מועצת הרשות השנייה, ועדת הרדיו במועצה שוקלת להעניק ל-12 תחנות ברדיו האזורי הקלה בגובה 4.2 מיליון שקל כל אחת, שתבוא לידי ביטוי בהפחתת ערבויות שעליהן התחייבו במכרז - כך נודע ל-themarker.



במכתב ששלחה לפני כחודש יו"ר ועדת כספים במועצה, רחל תורג'מן, ליו"ר המועצה נורית דאבוש וליו"ר ועדת רדיו יוסי צמח, היא כותבת כי "לאחר שבחנתי את הסוגייה האמורה (הערבויות, אב"ז), עולה כי על זכייני תחנות הרדיו האזורי מושתות מחויבויות כספיות רגולטוריות רבות הכוללות ערבויות כפולות שבחלקן בלתי סבירות". תורג'מן ממליצה כי "תחנת רדיו שפעלה בתקופת הזיכיון הראשונה ועמדה בכל מחויבויותיה, וזכתה בשנית במכרז לתקופת זיכיון שנייה, לא תצטרך להעמיד פעם נוספת ערבות הקמה בסך של יותר מ-4 מיליון שקל".

כן מציעה תורג'מן כי "שנה לאחר מועד מתן הזיכיון לתחנה יבוטל הפיקדון הכספי לצורך עיצומים כספיים (בגובה 190 אלף שקל, אב"ז) ויוחזר לבעל הזיכיון". דבריה של תורג'מן מגיעים בהמשך לפנייה שערכו זכייני הרדיו האזורי בתחילת אוגוסט, ובה ביקשו את שינוי כללי הרגולציה. כמו כן ביקשו התחנות להפחית את התמלוגים המושתים עליהן. משמעות הדברים היא הקלה בגובה 4.2 מיליון שקל לכ-12 תחנות אזוריות (מתוך 16 תחנות קיימות), שזכו בתקופת מכרז נוספת במכרז האחרון.



עו"ד אילן בומבך, המייצג את קבוצת רדיו עכשיו שהפסידה במכרז על תחנת רדיו 99, אמר: "אינני רואה הצדקה להפחתת הערבויות. אם הבקשה תאושר נפנה לבית המשפט". היועץ המשפטי של הרשות השנייה, דורון אבני, הגיב במכתב חריף ששלח לדאבוש ב-30 בספטמבר 2009. אבני כתב כי "תחנות הרדיו מבקשות שיינתנו להן הקלות נכבדות, בשעה שחלק מהן קיבלו את זיכיונן רק באחרונה. מדובר בסוגייה שאינה פשוטה. שינוי בתנאי הזיכיון מעלה היבטים שונים של חובת השיוויון במכרז".



אבני מזכיר גם כי "הוראות המכרז גובשו על ידי ועדת מכרזי רדיו לפני זמן לא רב, והמועצה סמכה את ידיה על הוראות אלה". בנוסף טען אבני כי החלטה בקנה מידה כזה מחייבת קבלת עמדה מקצועית ומשפטית, דבר שלא נעשה, ואולי אף שימוע. אבני כתב כי "נדרשת פנייה מסודרת ומנומקת (של זכייני הרדיו, אב"ז), הן בהיבט המקצועי והן בזה המשפטי. זאת, בפרט כאשר הפנייה לוקה באי דיוקים מהותיים".



ממועצת הרשות השנייה נמסר בתגובה כי "המועצה טרם דנה בעניין זה והדברים יתבררו קודם בהיבטים המקצועיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully