וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אופיס של מיקרוסופט - התוכנה הפגיעה ביותר לליקויי אבטחה

5.10.2009 / 7:03



>> אופיס, חבילת התוכנות המשרדיות של מיקרוסופט, היא התוכנה הפגיעה ביותר ב-2008. כך עולה ממחקר של פרוסט אנד סאליבן, שאסף דיווחים על ליקויי אבטחה. תוכנת אקסל, המשווקת תחת אותה חבילה, הוצבה בנפרד במקום השמיני ברשימה. התראות האבטחה מגיעות מגורמים שונים, בהם ספקיות מוצרי האבטחה, גופי הממשלה ואנשים פרטיים.

בשוק מערכות ההפעלה, 42% מדיווחי הליקויים התקבלו בקשר למערכות חלונות השונות. חלונות זכתה ל-17 דיווחים, ושנייה לה מערכת x servers (יוניקס או לינוקס) עם עשרה דיווחים. mac os x דורגה במקום הרביעי עם ארבע התראות. אף שחלונות היא הפגיעה ביותר, מחברי הדו"ח ציינו כי לינוקס ו-mac os נפגעו פעמים רבות מאותם גורמים.



בשוק הדפדפנים, אינטרנט אקספלורר דורג ראשון במצעד הפגיעות עם 13 התראות. פיירפוקס של מוזילה דורג שני עם 12 התראות. ספארי של אפל דורג אחריהם, וכרום של גוגל נותר בחוץ.



ארבע תוכנות של מיקרוסופט נמנות על עשר הפגיעות ביותר. "מיקרוסופט מוציאה את המוצרים שלה מוכנים מבחינת מטרה אך לאו דווקא מבחינת אבטחה", מסביר אריאל אביטן, יועץ בכיר לאבטחת מידע בפרוסט אנד סאליבן. "ארגונים ואינדיווידואלים בודקים את ההוצאות, מוצאים פרצות ומיקרוסופט משחררת פאצ'ים לתיקון. בנוסף, יש הרבה יותר ניסיונות פריצה בתוכנות של מיקרוסופט בגלל נתח השוק של מוצריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully