וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר עשוי להתפטר; ראש הממשלה ינאם לאומה

20.12.2001 / 15:21

גורמים באוצר: ראש הממשלה יכנס לאחר הנאום מסיבת עיתונאים בו יודיע על כי הוא מקבל את התפטרותו של שר האוצר; על ההערכות שרון עשוי למנות את השר שיטרית לשר האוצר

ב-7:30 הערב ינאם ראש הממשלה נאום כלכלי לאומה ומיד אחריו תהיה מסיבת עיתונאים. על פי הערכות גורמים באוצר הוא יודיע כי הוא מקבל את התפטרותו של שר האוצר. כמו כן, ההערכה היא כי אם אכן יתפטר שלום, יבקש שרון משר המשפטים שיטרית להיכנס לתפקיד שר האוצר.

על רקע המשבר הקשה באוצר, עשוי נגיד בנק ישראל דוד קליין לדחות את הורדת הריבית אותה תיכנן לבצע עם השלמת "עסקת החבילה" הכלכלית.

יוסי ורטר, כתב "הארץ" מוסיף כי: שר האוצר סילבן שלום שוקל להתפטר מהממשלה, על רקע מה שמקורביו מכנים "היעדר מוחלט של גיבוי מצדו של ראש הממשלה". גורמים בכירים בליכוד, המקורבים לשלום, אמרו כי בשעות אלה הוא שרוי "בהתלבטות קשה" באשר להמשך דרכו, אך עדיין לא קיבל החלטה על פרישה. אחר הצהריים אמורה להתקיים פגישה בינו לראש הממשלה, ועל פי מקורבי השר זו עשויה להיות פגישה "מכרעת".

בצהריים הגיע ראש לשכת ראש הממשלה אורי שני ללשכתו של שלום, ונפגש עימו ביחידות. על פי הערכות בליכוד, שרון ושני מבקשים למנוע את התפטרותו של שלום, בעיקר מסיבות פנים-ליכודיות: הם חוששים כי אם שלום יתפטר על רקע מחלוקת עם שרון, הוא עשוי לחבור לבנימין נתניהו ולזרז את נפילת הממשלה ואת חילופי ההנהגה בליכוד. הראיון הבוקר של רעיית שר האוצר, ג'ודי שלום-ניר-מוזס ב"הכל דיבורים" בקול ישראל, שבו תקפה קשות את ראש הממשלה וכינתה אותו "זקן", מחזק את התחושה בלשכת רה"מ כי השר שלום שוקל ברצינות להתפטר מתפקידו.

אמש החליטו שרון ושלום לדחות את ישיבת הממשלה שנועדה להתקיים היום בנושא הקיצוצים בתקציב המדינה לשנת 2002. הישיבה נדחתה ליום ראשון, לאחר שמשרד האוצר לא הצליח לגבש את חבילת הקיצוצים בתקציב ולאחר ששרים רבים הודיעו כי יתנגדו להצעות האוצר. הממשלה היתה אמורה לדון היום ולאשר קיצוצים בתקציב המדינה ל-2002 בהיקף של 6.15 מיליארד שקל. בכירים במשרד אמרו אתמול כי לא זכור להם מקרה דומה בעבר של דחיית דיון בממשלה בתקציב המדינה עשר שעות בלבד לפני שעמד להתחיל.

בלשכת ראש הממשלה ובלשכת שר האוצר אמרו כי דחיית ישיבת הממשלה תאפשר לשרון ולשלום להידבר עם השרים המתנגדים לקיצוצים, במטרה לשכנע אותם לתמוך בתוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully