וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מט"ח יומית מאיזי פורקס: התאוששות איטית

TheMarker Online

5.10.2009 / 9:51

המטבע האמריקאי נסחר במגמה מעורבת תוך נטייה להיחלשות מול רב המטבעות העיקריים. נתוני התעסוקה החודשיים שהתפרסמו ביום שישי בארה"ב אכזבו ושלחו את הסוחרים להעריך מחדש את קצב התאוששות הכלכלה האמריקאית



המטבע האמריקאי נסחר במגמה מעורבת תוך נטייה להיחלשות מול רב המטבעות העיקריים. נתוני התעסוקה החודשיים שהתפרסמו ביום שישי בארה"ב אכזבו ושלחו את הסוחרים להעריך מחדש את קצב התאוששות הכלכלה האמריקאית.



לאחר מספר חודשים שבהם הייתה ירידה בקצת איבוד המשרות בארה"ב נרשמה עלייה שהוציאה את הרוח ממפרשי הסוחרים לגבי התאוששות כלכלית מהירה. בנוסף התפרסם אחוז האבטלה שעלה בהתאם לצפי לרמה של 9.8%.



מאוחר יותר התפרסם נתון הזמנות המפעלים שאכזב גם הוא. הזמנות המפעלים ירדו בקצב גבוה מהצפי והוכיחו שוב שעוד רחוקה הדרך מהתאוששות כלכלית מלאה. היום יתפרסם נתון מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים בארה"ב שצפוי להראות על מעבר מהתכווצות להתרחבות.



מחירי הסחורות נסחרו בתנודתיות רבה בעיקר לאחר פרסום הנתונים הכלכליים בארה"ב. הזהב צנח מתחת ל-990 דולר לאונקייה עם פרסום נתוני התעסוקה אך הצליח להתאושש וחזר להיסחר מעל ל-1000 דולר. מחיר חבית נפט ירד מתחת ל-69 דולר עם יציאת הנתונים אך גם הנפט התאושש וחזר להיסחר מעל ל-69.50 דולר לחבית.







יורו



היורו נסחר במגמה מעורבת שבסופה הצליח המטבע האירופאי להתחזק מול הדולר. עם פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב נחלש היורו אל מתחת ל-1.45 אך בהמשך התאושש ושב להיסחר סביב רמות של 1.46.



ביום שישי פורסם גם מדד המחירים ליצרן בגוש היורו שיצא מעט נמוך מהתחזיות אך עדיין גבוה בשיעור ניכר מחודש קודם. היום יתפרסמו מספר נתונים כלכליים בגוש היורו שהבולט שבהם יהיה ב-11:00 שעון ישראל המכירות הקמעונאיות.



לפני כן יתפרסמו גם הנתון הסופי של מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים ומדד אמון המשקיעים הסנטיקס.



שקל



המסחר בדולר שקל התאפיין ביציבות יחסית למתרחש בשאר המטבעות העולמיים. תקופת החגים המאופיינת במחזורי מסחר דלילים יותר מספקים רגיעה למטבע המקומי שנסחר ביציבות סביב ובטווח מחירים מצומצם כמעט בכל ימי השבוע.



שערו היציג של הדולר נקבע ברמה של 3.7660 והצמד ממשיך להיסחר בין רמות של 3.7400 ל 3.7800. במהלך חול המועד צפויים המחזורים להמשיך ולהיות דלילים ושערו של הדולר לא צפוי להשתנות באופן מהותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully