וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר הוא הזדמנות מצויינת ללמוד מנהל עסקים"

עומר רבין

5.10.2009 / 10:22

ראשי התכניות המובילות בעולם הגיעו השבוע לישראל לפגוש מועמדים לתכניות ה-MBA הבינלאומיות והצהירו: "עכשיו הזמן הטוב ביותר ללמוד ולהיכנס לשוק בעוד שנתיים בשיא הצמיחה המחודשת"

מי שיחפש את המיתון במשרדי הקבלה של בתי הספר המובילים בעולם למנהל עסקים כנראה יחזור בידיים ריקות: הערימות הגדולות של טפסי מועמדות שנערמים על שולחנותיהם של חברי וועדות הקבלה רק גדלות מיום ליום ומשנה לשנה והביקוש לתואר הנכסף רק הולך ומתעצם. "יש הבנה בקרב כל הנוגעים בדבר שהמיתון הוא הזדמנות מצויינת ללמוד מנהל עסקים - מעבר לזה שהשוק מראה סימני התאוששות, דווקא ההאטה היא זמן מצויין לקחת פסק זמן מהעבודה כדי ללמוד, לצבור ידע ולצאת בחזרה בעוד שנתיים לשוק כשהוא בשיא תהליך הצמיחה ולהתברג בעמדות מפתח", הסבירו אמש מספר ראשי ועדות-קבלה מארה"ב, קנדה, צרפת ובריטניה שהגיעו לתל אביב "לצוד" סטודנטים מבטיחים.

מאות ישראלים הגיעו אמש למלון שרתון בתל אביב לכנס מיוחד בנושא לימודי תואר שני למנהל עסקים בחו"ל ולא הסתירו את התלהבותם מהסטודנטים הישראלים: "יש תחושה שהם מגיעים עם רצון לבלוע את כל העולם ועושים את זה עם חוצפה וחינניות בו זמנית", הסבירה נציגת אוניברסיטת מנצ'סטר שעה שהיא מפצירה בכל המגיעים להירשם לקבלת פרטים נוספים מביה"ס הבריטי לניהול. "יש לנו סטודנטים מכל העולם - ואיכשהו ישראלים לא מגיעים. הרבה מהם בוחרים לצאת לעולם העסקים בלי תואר בינלאומי ומפספסים בדרך הרבה הזדמנויות עבודה, הרבה הזדמנויות ליצירת קשר עם אנשים מכל העולם שיכולים לסייע להם להרחיב את עסקיהם בצורה יוצאת דופן - אין לנו ספק שהם יכולים לתרום לתכנית לא פחות משהם יכולים לקבל ממנה".

כמות המתעניינים והנרשמים ללימודי MBA בחו"ל מקרב הסטודנטים בישראל גדלה בצורה ניכרת בשנים האחרונות עם התגברות החשיבות של קשרים בינלאומיים בעולם העסקים המודרני. על אף התהליך הארוך שנמשך יותר משנה וכולל את בחינת ה-GMAT האימתנית (גרסה אדפטיבית ומתקדמת לתואר שני של הבחינה הפסיכומטרית), הגשת המלצות, חיבורים, ציוני תואר ראשון, קורות חיים מרשימים וראיונות הדורשים נסיעה לכל קצוות העולם - רבים בוחרים להשאיר את ישראל מאחור וליסוע לשנה או שנתיים של לימודים בחו"ל. לא מעטים מהם בוחרים גם להישאר מספר שנים נוספות מחוץ לגבולות המדינה וליהנות מהצעות העבודה להן הם זוכים עם קבלת התואר היוקרתי.

אבל מדובר, מסתבר, בהחלטה לא זולה בכלל: על אף המלגות הרבות שמציעים בתי הספר כמו גם קרנות שונות - יכולה העלות של שנתיים לימודים בחו"ל כולל מחיה להגיע לסכומים אסטרונומים של קרוב למיליון ש"ח: שכר הלימוד לבדו בארה"ב יכול להאמיר עד 100,000 דולר - וזאת מבלי לחשב את עלויות הדיור, המחיה, הכלכלה והציוד היקרות משמעותית. הלומדים בבריטניה יאלצו להיפרד משכר לימוד גבוה אף יותר, אך לרוב יטלו חלק בתכניות קצרות של שנה עד שנה וחצי בלבד אשר יקצצו את עלויות המחיה בחו"ל.

באוניברסיטאות בישראל כבר נערכים לגל הביקוש הגבוה ומציעים פיתרון ביניים מפתה לסטודנטים הישראלים: תכניות בינלאומיות בישראל. בחלק מהאוניברסיטאות כבר עומלים (או אף מבצעים) על גיבוש תכניות באנגלית אשר ימשכו לארץ תלמידים מכל העולם - וכמו כן מרחיבים את שיתופי הפעולה האקדמיים עם פקולטות מובילות בחו"ל - הכל כדי לנסות ולהיות חתומים על ההצלחה של הטייקון הישראלי הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • mba

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully