וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד הארצי דחה תביעה של 107 עובדים בבזק להוסיף רכיבי שכר לחישוב הפנסיה

חיים ביאור

5.10.2009 / 11:30

השופטת גליקסמן קיבלה טענה לפיה מדובר בתוספות בתמורה לעבודה נוספת שבוצעה בפועל



בית הדין הארצי לעבודה דחה בשבוע שעבר תביעה שהגישו 107 עובדים בחברה בזק נגד החברה ונגד קרן הפנסיה מקפת הוותיקה. העובדים ביקשו מביה"ד לקבוע כי כמה רכיבים של שכרם, כגון תשלום עבור עבודה נוספת ודמי כוננות, יהיו חלק משכרם המחושב לפנסיה, פיצויי פיטורים, מענק פרישה ומענקי הסתגלות. השווי הכולל של התביעה שהגישו העובדים הוא 100 מיליון שקלים.



לטענת העובדים, הם מועסקים לפי הסכמי עבודה קיבוציים, מהם עולה כי תוספות השכר השונות המגיעים להם הן חלק משכר היסוד הקובע שלהם לצורך חישוב הפנסיה ופיצויי הפיטורים. לדבריהם, תוספות השכר היו חלק בלתי נפרד משכר היסוד וניתנו באופן קבוע בלא קשר לעבודתם בפועל, ומטרתן היתה להגדיל את גובה שכרם, גם בתקופה בה נעדרו מהעבודה.



ואולם השופטת לאה גליקסמן קיבלה את טענת חברת בזק, שיוצגה על ידי עו"ד שלמה בכור, ולפיה תוספות השכר עליהן הצביעו העובדים לא היו חלק משכר היסוד שלהם, אלא תוספות בתמורה לעבודה נוספת שבוצעה בפועל. תוספות אלה, נטען, לא היו בגדר תשלום חודשי קבוע, אלא תשלום משתנה, בהתאם לשעות עבודתם של העובדים. השופטת קבעה כי על פי המקובל תשלומים בעד שעות נוספות וכוננות אינם חלק מהמשכורת הקובעת לפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully