וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי השקעות: "למרות עלייה של 24% מאז מאי 2007 - לא קיימת בועה בשוק הדירות"

אריק מירובסקי

5.10.2009 / 11:54

הערכה: מדובר בשוק שמגיב להיצע נמוך, לריבית נמוכה ולשיפור לאורך שנים ביכולת רכישת הנדל"ן של הציבור



מדד מחירי הדירות עלה מאז מאי 2007 ביותר מ-24% אולם אין להתייחס למה שמתחולל בישראל כאל בועה - כך כותבים כלכלני אי.בי.אי בית השקעות, במסגרת סקירתם השבועית על ענפי כלכלה שונים בישראל.



באי.בי.אי מסכימים, כי בשוק מתקיימת בזמן האחרון עליית מחירים מהירה, כך שחלק מהגדרת הבועה מתקיים, ואולם הנסיבות של עליית המחירים בישראל שונות מאשר יצירת הבועות בשוקי נדל'ן שונים בעולם, ובמיוחד בארה"ב. בשוקים אלה הבועות נוצרו על ידי מינוף יתר והשקעות ספקולטיביות.



כמו כן, סבורים בחברה, כי לא מספיק לבחון רק את עליית המחירים הנוכחית, אלא יש מקום לבחון האם ירידות המחירים שקדמו לה ואשר החלו לפני 9 שנים, לא היו מוגזמות. אם אכן כך היה, ניתן לייחס לפחות חלק מעליות המחירים האחרונות לתיקון שביצע השוק.



ככלל, סבורים באי.בי.אי, עליות המחירים בשנתיים האחרונות נגרמו על רקע גורמים שונים התומכים בקיומה של מגמת מחירים עולה בשוק הנדל"ן: מצב רוכשי הדירות השתפר והביא לעליות בביקושים לדירות, היצע הדירות פחות והלך והריבית המוניטרית ירדה לרמה שדרמה לפינוי מקורות כספיים מנכסי השקעה וחיסכון פיננסיים להשקעות בנדל"ן. בנוסף, מחירי השכירות שעלו, המריצו את השוכרים להמיר את דמי השכירות בהחזרי משכנתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully