וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק סוסייטה ג'נרל יגייס 4.8 מיליארד יורו כדי להשיב כספים לממשלת צרפת

סוכנויות הידיעות

6.10.2009 / 8:29

בנוסף ישתמש הבנק הצרפתי בכסף שיגייס כדי לרכוש נתח של 20% מבנק קרדי דו נורד



בנק סוסייטה ג'נרל הצרפתי מתכנן לגייס 4.8 מיליארד יורו (7.1 מיליארד דולר), באמצעות הנפקת מניות בכורה למשקיעים קיימים, כדי להשיב לממשלת צרפת את הלוואת החירום שקיבל, וכדי לרכוש נתח מבנק קרדי דו נורד.



לפי הודעת הבנק שהוצבה באתר האינטרנט שלו, סוסייטה ג'נרל ישיב לממשלת צרפת 3.4 מיליארד יורו. בנוסף, הבנק הצרפתי נמצא במגעים לרכישת נתח של 20% מבנק קרדי דו נורד, שנמצא בימים אלה בבעלות דקסיה. סוסייטה ג'נרל מתכנן להשלים את הרכישה עד סוף השנה.



בשבוע שעבר הודיע bnp פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, שיגייס 4.3 מיליארד יורו כדי להחזיר חלק מהכספים אשר קיבל כסיוע מממשלת צרפת. גיוס הכספים יתבצע באמצעות הנפקת מניות בכורה למשקיעים קיימים. ממשלת צרפת הזרימה לבנק 7.5 מיליארד דולר באוקטובר 2008 כדי להתמודד עם המשבר הפיננסי העולמי. הבנק הביע בעבר את נכונותו להשיב את הכספים עד לקיץ 2010.



גם הבנקים אוניקרדיט ואינטסה סאן פאולו האיטלקיים דיווחו על כוונתם לגייס כספים כדי להשיבם לממשלה המקומית. לוידס בנקינג גרופ, ורויאל בנק אוף סקוטלנד הבריטיים שוקלים צעדים דומים. אוסוולד גרובל, מנכ"ל, בנק ubs השווייצי, אמר לעיתון "פייננשל טיימס" כי היה מעוניין לצמצם את קשריו עם הממשל המקומי על ידי השבת הכספים בתוך שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully