וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעוני קוקיה, מלפפונים חמוצים ופרדס סולארי

עירית רוזנבלום

6.10.2009 / 12:43

מגוון אטרקציות מחכות למסיירים במרכז המבקרים החדש בקיבוץ קבוצת יבנה. ביקור בפסי ייצור והרכבה במפעל שעוני עדי, סיור בחנות השימורים חמוצי קבוצת יבנה ובחווה הסולארית



בימים אלה נפתח בקיבוץ קבוצת יבנה, קיבוץ דתי בדרום מישור החוף כ-4 ק"מ ממזרח לאשדוד, מרכז מבקרים חדש במפעל שעוני עדי שבקיבוץ, שהינו המפעל היחיד במזרח התיכון לייצור והרכבת שעונים. סיור במרכז המבקרים כולל גם ביקור בחנות השימורים חמוצי קבוצת יבנה, שהוקם לפני 60 שנה והפך במרוצת השנים למפעל השימורים המוביל בייצור חמוצים בטעם ביתי, וכן סיור בחווה הסולארית הראשונה בעולם המייצרת חשמל ירוק ומים חמים בשיטת הפוטו וולטאי, שהוקמה לאחרונה בקיבוץ.




במפעל השעונים עובדים כ-40 איש, בהם שענים מקצוענים, עובדי יצור ומינהלה והיקף פעילותו השנתית מוערך בכ-25 מיליון שקל. הסיור יכלול ביקור באולם ייצור השעונים, בו יצפו המבקרים בשענים מקצוענים בעת עבודתם ממש ולא, כמקובל במרכזים מעין אלה, בסרט.



לדברי מנכ"ל החברה, יצחק לנג, ההשקעה העיקרית של החברה במרכז המבקרים, בסך של כשלושה מיליון שקלים, נעשתה לפני מספר חודשים בעת פתיחת חנות השעונים. החנות משתרעת על שטח של כ-200 מ"ר ומוצגים בה יותר מ- 4,500 דגמי שעונים. כולל שעוני קוקייה ומטוטלת.



לאור העובדה ששעוני עדי הוא היצרן של שעוני צה"ל כבר שנים רבות, מוצגים במתחם החנות מבחר דגמי שעונים שיוצרו עבור צה"ל – בין השאר שעוני טייסים, צנחנים, גולני, גבעתי ושעונים מיוחדים עם תאורת לילה.



במפעל ניתן להזמין דגמים של שעונים בהזמנות מיוחדות, כגון עם ציפוי זהב או כסף, לוח שעוני אותיות עבריות, ספרות רומיות וכדומה, חריטה מיוחדת על לוח השעון או חריטה עם הקדשה על מכסה השעון. כמו כן, פועלת בצמוד לחנות מעבדת תיקונים.



המלפפון והזית



במפעל שימורי יבנה עובדים כ-100 אנשים, ביניהם עובדי הקבלה, האחראים על מיון מלפפונים לפי צבע וגודל ומיון זיתים לפי צבעם ואיכותם, ועובדי ההחמצה - האחראים להוציא את מרירותם של הזיתים והמלפפונים ולהכניסם להחמצה במלח או בחומץ. במפעל פועל מזה כמה שנים גם בית בד מודרני המייצר שמן זית מכתית מעולה בכבישה קרה. לאחרונה עבר המפעל שידרוג טכנולוגי תוך שימת דגש והקפדה על שימוש בחומרי עזר טבעיים ואמיתיים בלבד.



בביקור בחנות חמוצי קבוצת יבנה ניתן יהיה לטעום ואף לרכוש מבחר זיתים ירוקים וצבעוניים בזנים מובחרים, מלפפונים במלח ובחומץ, ומבחר ירקות כבושים. לנג מציין כי מטרת מרכז המבקרים היא לגרום לאנשים לא לדבר על חמוצים אלא לטעום אותם, ולא לדבר על שעונים, אלא להראות להם את המפעל ואת איכות ומגוון השעונים.




החווה הסולארית



החווה הסולארית, פועלת בשיטת הפולו וולטאי, והיא מורכבת מ"פרדס" ובו 32 צלחות ענק שעליהן 1,200 מראות העוקבות אחרי מהלך השמש, מרכזות את קרניה וממירות אותן לחשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully