וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרני דשא תובעים את רשות המים: הקמפיין שלכם גרם לנו להפסיד 1.6 מיליון שקל

עמירם כהן

6.10.2009 / 18:40

שתי חברות טוענות כי מסע פרסום שהובילה רשות המים כלל הודעות מטעות שהביאו לביטול הזמנות עבודה



שתי חברות לשתילת דשא, תובעים מרשות המים לפצותם ב-1.6 מיליון שקל עקב נזקים שנגרמו להם, לטענתם, ממסע פרסום מטעה ושגוי שהובילה הרשות במטרה לחסוך במים. לטענת התובעים, מסע הפרסום כלל הודעות מטעות, לפיהן חל איסור מוחלט על השקיית גינות פרטיות וציבוריות, כך שציבור בעלי הגינות והרשויות המקומיות ייבשו גינות וביטלו הזמנות לשתילת דשא.



התובעות - חברות דשא יצהר וספידשא גליל ים - מציינים כי במהלך השנים 2009-2008 השקיעה רשות המים מיליוני שקלים בקמפיינים "ישראל עוברת משחור לאדום", "ישראל מתייבשת" ו"חייבים להציל את הכנרת" בהם כיכבו הדוגמנית בר רפאלי, השחקנית, רננה רז והזמרת, נינט טייב. התובעים מציינים כי המידע שהתפרסם הטעה את הצרכנים. עוד טוענות החברות כי רשות המים התרשלה בכך שלא טרחה לוודא שהפרסומים יהיו ראויים, נהירים ובהירים לציבור. כתוצאה מכך לקוחות שהזמינו עבודות גינון ושתילת דשא בהיקף גדול ביטלו אותן.



עוד טוענים התאגידים כי במקביל לניהול הקמפיינים הפיצה רשות המים הוראות לרשויות המקומיות בעניין השקיית גינות ודשאים, והדברים הגיעו לכך שבעיריות מסוימות, כמו תל אביב, לא ניתן לקבלנים לקבל טופס גמר לפרויקטים שהקימו, אם הפרויקטים כללו גינה ושטחי דשא וכן לא ניתנו היתרי בניה לפרויקטים חדשים, אם אלו כללו גינות הדורשות השקיה.



עורכי הדין ארז יצחקי ורועי גאליס, ממשרד עורכי הדין גדעון פישר ושות', המייצגים את התובעים מול רשות המים מצביעים על פסיקה של בית המשפט העליון בעתירה דומה, לפיו: "פרסומי רשות המים לא היו בהירים וניתן לטעות וללמוד מהם כי האיסור על השקיה רחב בהרבה מהקבוע בדין".
מרשות המים נמסר בתגובה כי "אם וכאשר יתקבלו ברשות תביעות לפיצויים, הרשות תגיב עליהן כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully