וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טיוגה לא מתכוון לחזור בכל מחיר לנאסד"ק - מעוניין להציג קודם יסודות חזקים

נטע יעקבי

20.12.2001 / 22:03

על הכוונת הרחבת בסיס הלקוחות ויצירת שותפויות אסטרטגיות; גם כניסת משקיעה אסטרטגית באה בחשבון



יום לאחר שנמחקה מניית טיוגה מהמסחר בבורסת הנאסד"ק ועברה להיסחר בבורסה שמעבר לדלפק (OTC), אומר מנכ"ל החברה, דגלאס גודייר "אנו נסחרים באותו מחזור מניות שבו נסחרנו גם בנאסד"ק". החשש של חברות העוברות להיסחר בבורסה שמעבר לדלפק הוא ריחוקן מהבמה המרכזית וכך מעין המשקיעים. עם זאת, כפי שאומר היום גודייר, הוא אינו חש בהבדל. את החשש הביעו בעלי המניות בחברה, אשר הצניחו אמש את המניה בכ-20% ל-24 סנט.



זו גם הסיבה שלדבריו הוא אינו נחפז לנקוט בצעדים כגון ערעור לרשות ניירות ערך (ה-SEC) או הכנסת משקיעים לחברה כדי לחזור למסחר בנאסד"ק. "אני מעוניין להציג קודם בסיס לקוחות מוצק, להרחיב את השותפויות האסטרטגיות שלנו, ובאופן כללי לשפר את יסודות החברה" כך שכשתחזור החברה להיסחר בנאסד"ק ישררו ביניהן "יחסים נורמליים", כפי שמגדיר זאת גודייר.



ואכן, בדו"חות הכספיים של החברה יש בהחלט מקום לשיפור. החברה, אשר פוצלה מאורכית כדיווידנד בעין ביולי 2000, דיווחה על הכנסות מזעריות של פחות מ-500 אלף דולר ברבעון השלישי, וברבעון הנוכחי צפויות הכנסותיה להיות נמוכות אף יותר ולנוע בטווח של 250-300 אלף דולר. גם רמת המזומנים של החברה מדאיגה ועומדת על 19.5 מיליון דולר, עם שריפת מזומנים של כ-5 מיליון דולר ברבעון. כמו כן, לחברה בסיס לקוחות המונה כ-6-7 לקוחות, מלבד אורכית, בעיקר במזרח הרחוק.



כניסת שותפה אסטרטגית עשויה להרים את רמת המזומנים הנמוכה של החברה



שאלת המזומנים של החברה העלתה את ההשערה כי החברה היא מושא אפשרי לרכישה. עם זאת, לדברי גודייר, החברה אינה נמצאת כעת במגעים כאלו ושאלה שכזו לא עלתה. לעומת זאת, הסכים גודייר לומר כי כחלק מהתוכנית לשפר את יסודות החברה, היא מעוניינת ליצור שיתופי פעולה טכנולוגיים עם יצרניות שבבים אחרות.



ומה בנוגע להכנסת משקיע נוסף אשר יזרים מזומנים לחברה? אין שום דבר קונקרטי על הפרק, אומר גודייר, אך במידה ששיתוף פעולה עם חברה אחרת יכלול גם כניסת משקיעה אסטרטגית שתכניס כסף לחברה, הרי שזו תהיה הזדמנות טובה עבור טיוגה. הוא הוסיף כי החברה בוחנת כעת שותפויות אפשריות עם חברות שבבים אחרות.



מלבד העובדה שמחיקתה מהמסחר בנאסד"ק מרחיקה את המניה מהבימה המרכזית, הרי שהיא גוררת גם מחיקה מהמסחר הדואלי בתל אביב. כתוצאה מכך המשך היסחרות החברה בתל אביב כרוך בהגשת תשקיף חדש לבורסה בתוך מספר חודשים, תהליך שהוא יקר ומסובך. בהתחשב במצב המזומנים של החברה, לא מדובר בדבר של מה בכך. עם זאת, גודייר היה נחרץ כאשר נשאל בעניין ואמר כי אין ספק בנושא וכי החברה אכן תגיש תשקיף חדש לרשות ניירות ערך בתל אביב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully