וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי פורקס: הזהב נסחר בשיא של כל הזמנים מול הדולר

TheMarker Online

7.10.2009 / 9:37

החלשות הדולר בעולם הצליחה למתן את השפעת התערבות בנק ישראל שקנה דולרים בכמות קטנה יחסית



פרסום בתקשורת על דיונים במדינות ערב לזנוח את הדולר כמטבע המוביל במסחר בנפט הקפיץ את מחירו של הזהב שנחשב לסחורה העיקרית המגנה מהחלשות השטר הירוק. הזהב פרץ את רמת ה-1,030 דולר לאונקייה ונסחר מעל ל-1,040 דולר לאונקיה בשעות הערב מחיר שלא נראה מעולם. גם מחיר הנפט המשיך לעלות וחבית נפט נסחרת מעל ל-71.50 דולר.



הדולר המשיך להיחלש מול רב המטבעות העיקריים,ומול המטבעות הפאסיפיים המשיך הדולר לקבוע מחירי שפל שנתיים חדשים. הטריגר להמשך החלשות הדולר הגיע כבר בשעות הבוקר המוקדמות עם ההחלטה החצי מפתיעה באוסטרליה.



הבנק המרכזי באוסטרליה העלה אתה ריבית ב-0.25% ושם קץ למדיניות המוניטארית המרחיבה ביבשת החמישית. החלטה זו העלתה את מדד האופטימיות בקרב הסוחרים שראו כי טוב והמשיכו למכור את הדולר ההגנתי,גם הבורסות המרכזיות בעולם עלו באופן מרשים ונראה שהראלי שכל כך רבים חושבים שהוא לקראת סיום עדיין חי ובועט. היום יתפרסמו מלאי הנפט השבועיים ואשראי הצרכנים בארה"ב.







יורו



היורו המשיך להתחזק מול הדולר בהשראת העלייה במחירי הסחורות והיחלשות הדולר בעולם. היורו נסחר מעל ל-1.4750 ונמצא פחות מ-100 פיפס מרמת השיא השנתית שלו מול המטבע האמריקאי.



המשך היחלשות הדולר יכולה להמשיך ולתמוך במטבע האירופאי לפחות עד ההחלטה על גובה הריבית בגוש היורו ביום חמישי הקרוב. היום יתפרסם נתון התמ"ג הסופי בגוש היורו והזמנות המפעלים בגרמניה.



שקל



בנק ישראל שוב מתערב במסחר הדולר שקל וקונה כ-200 מיליון דולר. הדולר שירד לרמה של 3.7200 קפץ לרמות של 3.7500 אך שב להיחלש בהמשך ונסחר סביב רמות של 3.7300.



החלשות הדולר בעולם הצליחה למתן את השפעת התערבות בנק ישראל שקנה דולרים בכמות קטנה יחסית. בנק ישראל יכול למתן את התחזקות הדולר מול השקל אך לא לשנות את מגמת המסחר בדולר בעולם כך שהמשך היחלשות הדולר תתבטא גם מול המטבע המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully