וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב לא עוצר: מוסיף 0.9% לשיא כל הזמנים - 1,049 ד' לאונקייה

אשר שכטר

7.10.2009 / 12:04

מאז תחילת השנה עלה מחיר הזהב ב-18%, בדרכו לעלייה שנתית תשיעית ברציפות



מחיר הזהב, שננעל אתמול בשיא של כל הזמנים בבורסת הסחורות של ניו יורק, עולה כעת ב-0.9% לשיא תוך יומי של 1,049 דולר לאונקייה במסחר האלקטרוני. זאת, בעקבות הירידה בערכו של הדולר והחששות מפני אינפלציה ממושכת בארה"ב.



אתמול ננעל מחיר הזהב בשיא של 1,039.6 דולר לאונקייה בבורסת הסחורות של ניו יורק, בשל החששות כי אינפלציה ממושכת בארה"ב תמשיך לדרדר את ערכו של הדולר. מאז תחילת השנה עלה מחיר הזהב ב-18%, בדרכו לעלייה שנתית תשיעית ברציפות. השיא הקודם במחיר הזהב נרשם במארס 2008, ועמד על 1,033.9 דולר לאונקייה.



הביקוש לזהב גובר בשל החששות מפני התפרצות אינפלציה בארה"ב, לאחר שהגירעון התקציבי של ארה"ב תפח לשיא של 1.6 טריליון דולר והבנק הפדרלי הוריד את הריבית לרמה של 0%-0.25% בשנה שעברה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, ואותת כי ישאיר אותה ברמה אפסית למשך זמן מה. לפי החוזים העתידיים על הריבית הפדרלית (fed funds futures), הבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית בארה"ב לפני 2010. תחזיות הכלכלנים הן כי מדד המחירים לצרכן בארה"ב ירשום ירידה של 0.5% השנה – לראשונה מזה חמישה עשורים.



"הזהב הוא אמצעי לחיזוי האינפלציה, ולא סתם אינדיקטור שרירותי. כאשר הצמיחה תתחדש, כך גם האינפלציה. אין סימנים לכך שהאינפלציה תזנק לשיא של כל הזמנים, אבל הזהב עשוי להמשיך לעלות בצורה משמעותית", אמר דן גרינהאוס, הכלכלן הראשי של חברת מילר טבק, לבלומברג. בינואר 1980 זינק מחיר הזהב לשיא דאז של 873 דולר לאונקייה. חודשיים אחר כך, זינק שיעור האינפלציה בארה"ב ל-14.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully