וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטריידר: הדולר מאבד את מעמדו בעולם

TheMarker Online

7.10.2009 / 14:03

גם בארץ, בדומה למגמה בעולם, מפסיקים להשתמש בדולר כמטבע ייחוס



הראלי חוזר לשוק



בעקבות הזינוקים שלשום בוול סטריט ובתמיכת אירופה והחוזים העתידיים, נמשכה מגמת העליות אתמול גם בבורסה באחד העם ומדד המעו"ף סגר אמש עם התחזקות של 1.59% עד ל-1025.92 נקודות.



זוהי למעשה רמת שיא שנתית לתל אביב שמתבססת סופית מעל רמת התמיכה של ה-1000. עם זינוק חד של 1.37% במדד הדאו ג'ונס אמש בוול סטריט, באיטריידר צופים המשך ראלי גם היום. מדד ה-vix (הלא הוא מדד הפחד), שצנח אמש בשיעור של 4.4% מחזק תחזית זו.



רמת ההתנגדות הממוקמת ב-1023 נקודות, הינה נקודת התמיכה להמשך עליות מדד המעו"ף בטווח הקצר, כשהיעד המיידי הינו 1045, משם הדרך עשויה להוביל ל-1130 נקודות. משקיעי איטריידר ממשיכים להצטייד באופציות call לסוף החודש מתוך הנחה שגם בסופו של החודש נראה תשואות חיוביות.



הזהב בשיא היסטורי



מחיר אונקיית זהב נסק אמש עד ל-1040 דולר. בכך שברה המתכת האצילה במהירות הבזק את שיאה הקודם ממארס 2008, עת נקבע מחירה על 1033 דולר.



החשש מאינפלציה מרמז על כך שהזהב טרם אמר את מילתו האחרונה. גם מצבו המעורער של הדולר והמשך היחלשותו מול כל המטבעות המובילים בעולם - תורמים להמשך עליית מחירו של הזהב.



ברקע לעליות התלולות אמש - פרסומים בדבר גישושן של רוסיה, סין ומדינות המפרץ הפרסי סביב רעיון החלפת הדולר במטבע אחר אליו יוצמד מחיר הנפט, מה שעלול לפגוע עוד יותר בחוזקו של המטבע האמריקאי.



כיאה לפריצת מחיר שיא נצטרך להמתין מספר ימים להתבססות מחיר הזהב מעל למחיר השיא הקודם, בטרם נקבע שפנינו להמשך עליות. באיטריידר מעריכים, שבמקרה נוכחי זה סביר מאד שתימשך מגמת התחזקות הזהב על רקע החששות מאינפלציה בארה"ב ודו"חות החברות שיתקשו לעמוד בתחזיות המוקדמות.



באשר להחלפת הדולר כמטבע המסחר בנפט, באיטריידר סקפטיים יותר, וטוענים שמדינות כמו סין עשויות להיפגע במידה משמעותית מהחלשת המטבע האמריקאי. משקיעי איטריידר נהנו אמש מן העלייה במחירי הזהב והנפט.



עם פתיחת המסחר הבוקר, אחוז גבוה ממשקיעי הסחורות הצטיידו באופציות call הן על הזהב והן על הנפט.



הדולר מאבד את מעמדו בעולם



ובעוד השווקים מטפסים, הדולר ממשיך בשלו. היורו המשיך לטפס היום ושערו היציג נקבע על 1.4722 דולר. אמנם עלה הדאו ב-50% מנקודת השפל שלו בחודש מארס האחרון.



במהלך תקופה זו הדולר נפל מול היורו ב-17%, ובכך מחק חצי מן העלייה למשקיעים שבחרו בשוק האמריקאי ולא הגנו על עצמם מן המטבע. בהיעדר המשך פעולה מצד בנקים מרכזיים (להבדיל מהנגיד שלנו, כנראה היחיד בשוק שקונה דולרים בימים אלו), ועל רקע שמועות נוספות אודות נטישת הדולר כמטבע רזרבות או כמטבע בו נקובים מחירי הסחורות, המגמה נראית ברורה.



גם בארץ, בדומה למגמה בעולם, מפסיקים להשתמש בדולר כמטבע ייחוס. מנתוני נדל"ן שפורסמו השבוע עולה כי רק 10% מחוזי השכירויות בישראל נקובים כיום בדולרים. מגמה זו ככל הנראה רווחת בעולם כולו ומסמנת את פרידתן של כלכלות רבות מן השימוש בדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully