וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גוגל: "שיאו של המשבר בשוק הפרסום כבר חלף; סימני התאוששות בארה"ב ואירופה"

סוכנויות הידיעות

7.10.2009 / 20:27

אריק שמידט: מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי באינטרנט הגבירה גיוס העובדים וההשקעות



מנכ"ל ענקית האינטרנט גוגל, אריק שמידט, העריך היום כי שיאו של המיתון בשוק הפרסום כבר חלף, ואמר כי סימני התאוששות כבר ניכרים בארה"ב ובאירופה. גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, הגבירה את קצב גיוס העובדים וההשקעות לקראת ההתאוששות, אמר שמידט בפגישה עם כתבים בניו יורק - כך דיווחה ספקית המידע הפיננסי רויטרס.



"הרע ביותר מאחורנו", הדגיש שמידט. "אנחנו רואים בבירור היבטים של התאוששות, לא רק בארה"ב, אלא גם באירופה". לדבריו, גוגל זיהתה בראשונה סימני התאוששות בחודשים מאי ויוני לאחר תקופה של ירידה בהכנסות מפרסום אשר פגעה בקצב צמיחה ההכנסות של החברה ובתמחור של פרסום צמוד תוצאות חיפוש.



שוק הפרסום באינטרנט בארה"ב התכווץ ביותר מ-5% במחצית הראשונה של השנה לעומת התקופה המקבילה ב-2008, לפי נתונים שפירסמו מוקדם יותר השבוע לשכת הפרסום באינטרנט (iab) וחברת ראיית החשבון פרייס ווטרהאוס קופרס (pwc).



ההכנסות מפרסום מקוון בארה"ב הסתכמו ב-10.9 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה, ירידה של 5.3% לעומת המחצית הראשונה של 2008. עם זאת, ההכנסות מפרסום צמוד תוצאות חיפוש רשם עלייה קלה באותה התקופה, ל-5.1 מיליארד דולר.



"אנחנו בעיצומה של אחת מתקופות המיתון הכלכלי הקשות זה עשרות שנים", ציין מנכ"ל iab, רנדל רותנברג, בעת פרסום הנתונים השבוע. "עם זאת, ככל שהכלכלה תתאושש, אנחנו בטוחים שמותגים יקדישו נתח גדול אף יותר מתקציבי הפרסום שלהם לתחום המדיה האינטראקטיבית".



ההכנסות מפרסום באינטרנט בארה"ב ברבעון השני של השנה ירדו ביותר מ-5% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2008, ל-5.43 מיליארד דולר - ירידה רבעונית שנייה ברציפות. הירידה בהכנסות מפרסום מקוון בשני הרבעונים הראשונים של השנה היא הראשונה מאז התפוצצות בועת הדוט.קום בשנת 2002. עם זאת, הירידה בהכנסות מפרסום מקוון ברבעון השני של השנה היתה מתונה באופן ניכר מנפילה של 12%-29% בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסות, מגזינים ותחנות שידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully