וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול בענף הניקיון: 40 חברות הודיעו על התנגדותן להסכם הקיבוצי שנחתם עם ההסתדרות

חיים ביאור

8.10.2009 / 12:22

יו"ר איגוד חברות הניקיון: סעיפיו השונים של ההסכם פוגעים באופן קשה בחברות הניקיון



כ-40 חברות ניקיון, המאוגדות באיגוד הכל ארצי למפעילי הניקיון והתחזוקה בישראל, הודיעו להסתדרות שהן מתנגדות להסכם הקיבוצי המסדיר את תנאי ההעסקה של עובדי הניקיון. ההסכם נחתם בין ההסתדרות לבין ארגון הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר.



ההסכם הקיבוצי מבטיח לעובדי הניקיון תוספת שכר של עד 20% מעבר לשכר המינימום הקיים במשק, ובסך הכל ישולם להם כ-4,600 שקל. עוד נקבע, כי המכרזים בתחום הניקיון יקבעו עלות מינימום של 32 שקל לשעת עבודה, וכן יפרישו כספים לפנסיה באופן הדרגתי. מכסת ימי המחלה המוכרת תועלה ל-24 ימים בשנה, לעומת 18 כיום. ההסכם ייכנס לתוקף רק לאחר ששר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, יוציא לו צו הרחבה שיאפשר את החלתו לכלל ענף הניקיון בישראל.



יו"ר האיגוד הכל ארצי של חברות הניקיון, איציק סבג, הודיע להסתדרות כי החברות אותן הוא מייצג לא יצטרפו להסכם הקיבוצי החדש, מכיוון שסעיפיו השונים "פוגעים באופן קשה בחברות הניקיון. לדבריו, הוא מייצג את מרבית החברות הפועלות בענף ומכיוון שכך, הוא מעריך כי שר התמ"ת לא יוציא בסופו של דבר צו הרחבה להסכם. בהסתדרות אמרו בתגובה כי לא קיבלה שום מכתב מסבג. "ההסכם משפר משמעותית את תנאי ההעסקה בענף הניקיון, ונעשה הכל שהוא לא יטורפד", הבהירו בהסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully