וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של אימפריית המדיה של משפחת אספר: קנווסט הקנדית פשטה רגל עקב חובות של 3.8 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

8.10.2009 / 20:06

המו"ל לשעבר של "ג'רוזלם פוסט" שמכר את עיתוניו בקנדה לקנווסט ב-2000: "אין לי קשר לבעיות"



קאנווסט, חברת המדיה הגדולה בקנדה הנמצאת בשליטת משפחת אספר, הגישה שלשום בקשה להגנה מפני נושיה לאחר שצברה חובות של כמעט 4 מיליארד דולר קנדי (3.8 מיליארד דולר). "זהו יום קשה במובנים מסוימים", אמר מנכ"ל קנווסט, לאונרד אספר בראיון לעיתון "טורונטו סטאר. "במובנים אחרים, זהו יום טוב. הוא שם קץ לחוסר הודאות. יש לנו תחזית פיננסית מחודשת עבור החברה באמצעות חיסול חלק גדול מחובותינו. אני אופטימי, וצפוי לנו עתיד גדול בתור חברה".



עם זאת, מומחים ציינו כי הגשת הבקשה להגנה מפני נושים מסמנת את סופה של אימפריית המדיה שבנה אביו המנוח של אספר, איזי אספר, במשך 25 שנים. "אני לא מודאג מענייני אימפריות", אמר לאונרד אספר ל"סטאר". "אני מנכ"ל ויש לי תפקיד לבצע, והוא להוביל את החברה בתהליך הארגון מחדש", הוסיף.



לאחר השלמת הארגון מחדש של קנווסט, המוציאה בין השאר לאור את העיתונים "נשיונל פוסט" ו"ונקובר סאן", צפויים בעלי המניות הנוכחיים של קנווסט להחזיק רק 2.3% ממניות חברת קנווסט החדשה. לאונרד אספר ובני משפחה נוספים ישקיעו עד 15 מיליון דולר קנדי בחברה במסגרת הארגון מחדש.



בשנת 2000 רכשה קנווסט את רשת עיתוני מטרופוליטן, אשר כללה עיתון בכמעט כל עיר מרכזית בקנדה, תמורת 3.2 מיליארד דולר, מחברת המדיה הולינג'ר של קונרד בלאק. בלאק, המו"ל לשעבר של "ג'רוזלם פוסט", אמר השבוע בעקבות פשיטת הרגל של קנווסט כי מימון כושל של עסקת רכישת רשת מטרופוליטן על ידי משפחת אספר הוא שגרם לפשיטת הרגל של קנווסט.



"אין לי שום קשר לבעיות של קנווסט", כתב בלאק בדואר אלקטרוני ששלח מבית כלא בארה"ב - בו הוא מרצה עונש של שש שנות מאסר וחצי בגין הרשעתו בהונאה בהיקף של מיליוני דולרים באימפריית המדיה שלו, הולינג'ר. "הרכישה מאיתנו לא מומנה כראוי", הוסיף בלאק באי מייל, דיווחה ספקית המידע הפיננסי בלומברג.



משפחת אספר ניהלה בשנים האחרונות מאבק משפטי נגד חברת מרקעי תקשורת של אלי עזור בעקבות מחלוקת שהתעוררה בעקבות רכישת העיתון "ג'רוזלם פוסט". משפחת אספר וקרן אספר תורמות לגופים יהודים שונים בקהילות ברחבי העולם.



בלאק, לשעבר המו"ל של "ג'ורזלם פוסט", החל בשנה שעברה בריצוי עונשו בבית סוהר במדינת פלורידה לאחר שהורשע בקיץ 2007 בחלקו בהונאה שבמסגרתה נגנבו 6.1 מיליון דולר ממו"לית העיתונות הולינג'ר שבראשה עמד.



בלאק בן ה-64, קנדי במוצאו אשר התפרסם בסגנון החיים הפזרני שלו ובצורת הדיבור הראוותנית, הורשע לצד כמה שותפים עסקיים לשעבר, בשלושה סעיפים של גניבת כסף מבעלי המניות של הולינג'ר. כמו כן, הורשע באישומי שיבוש הליכי חקירה לאחר שהעלים בכוונה מסמכים ממשרדו בטורונטו לאחר שרשויות החוק בארה"ב דרשו להעביר אותם לידיהן.



בלאק, חבר בבית הלורדים בריטי, עמד בזמנו בראש אחת מאימפריות התקשורת הגדולות בעולם והחזיק בבעלותו למעלה מ-600 עיתונים בארה"ב, בריטניה ("דיילי טלגרף") וגם בישראל ("ג'רוזלם פוסט").



פשיטת הרגל של קנווסט באה על רקע קשים גוברים בהם נתונה העיתונות המודפסת בצפון אמריקה ובעולם כולו על רקע נפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ובשל השלכותיו של המשבר הכלכלי הגלובלי.



טריביון, מו"לית העיתונות השנייה בגודלה בארה"ב המוציאה בין השאר לאור את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", הודיעה לקראת סוף 2008 על פשיטת רגל. מאז הודיעו לפחות חמש מו"ליות גדולות נוספות בארה"ב על פשיטת רגל, בהן מו"לית העיתונות סאן-טיימס מדיה גרופ, המוציאה לאור את העיתון "שיקגו סאן טיימס" וקרוב ל-60 עיתונים נוספים, והמו"לית רידרס דייג'סט, המוציאה לאור את הירחון הפופולרי באותו שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully