וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאבון לסיכונים חוזר: הדולר בשפל של 14 חודשים בעולם; נחלש ליותר מ-1.48 דולר ליורו

נמרוד הלפרן

8.10.2009 / 21:04

הדולר נפל ביותר מ-15% מאז מארס; סוחר: "יש יציאה מדולרים לשווקים שבהם ניתן להשיג תשואות גבוהות יותר"



הדולר, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נחלש לשפל של 14 חודשים מול המטבעות המרכזיים בעולם, לאחר שהמשך סימני ההתאוששות בכלכלה הגלובלית הגדילו את תיאבון המשקיעים לסיכונים. היורו התחזק מול הדולר לאחר שנשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן-קלוד טרישה, אמר כי הסתיימה הנפילה החופשית של כלכלת גוש היורו.



הדולר נחלש מול היורו ב-0.7% לשער של 1.4801 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר נחלש לרמה של 1.4818 דולר ליורו - מרחק של פחות מחצי סנט משפל של יותר משנה, 1.4844 דולר ליורו, שרשם לפני כשבועיים. הדולר יורד ב-0.3% מול הין היפני לשער של 88.32 ין לדולר. הדולר נחלש ב-0.7% מול הליש"ט לרמה של 1.6082 דולר לליש"ט, לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הותיר היום את הריבית ללא שינוי בשפל של 0.5%. המטבע האמריקאי נחלש בשיעור דומה גם מול הפרנק השווייצי לשער של 1.0258 פרנק לדולר.



מדד הדולר של ice, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב בהן היורו, הין והליש"ט, יורד ב-0.9% לרמה של 75.832 נקודות לאחר שמוקדם יותר כבר נפל לרמה של 75.767 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש אוגוסט 2008. המדד נפל ביותר מ-15% מאז 4 במארס כאשר נסק לרמה של 89.624 - שיא של כמעט שלוש שנים.



"יש תיאבון הולך וגדל לסיכונים", אמר מנהל ההשקעות תאנוס פאפאסבאס מבחרת אינווסטק בלונדון, לספקית המידע הפיננסי בלומברג. "יש יציאה מדולרים לשווקים שבהם ניתן להשיג תשואות גבוהות יותר", הוסיף.



"כלכלת גוש היורו מתייצבת וצפויה להתאושש בהדרגה", אמר מוקדם יותר היום נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ecb), ז'אן-קלוד טרישה, לאחר החלטת הבנק המרכזי של אירופה היום להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 1%. "עם זאת, רמת חוסר הודאות נותרה גבוהה", הוסיף.



"ההתאוששות לא צפויה להיות מאוזנת", אמר טרישה. "בטווח הקצר יתמכו בהתאוששות צעדים זמניים שננקטו, אולם בטווח הבינוני יעיבו עליה סוגיות הקשורות למאזנים של מוסדות פיננסים ולא פיננסים", הוסיף.



טרישה העריך עוד כי לא צפויים לחצים אינפלציוניים בגוש היורו. "התוצאות של ניתוח מוניטרי שערכנו מאשרות כי התחזיות ללחצים אינפלציוניים מתונים בטווח הבינוני", אמר. טרישה הוסיף כי רמת הריבית הנוכחית בגוש היורו היא הרמה המתאימה, ואותת בכך כי הבנק המרכזי לא מתכוון למהר לשוב ולהעלות את הריבית. סקר כלכלנים שערכה ספקית המידע הפיננסי בלומברג העלה כי הבנק המרכזי של אירופה אינו צפוי להעלות את הריבית לפני הרבעון השלישי של שנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully