וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון ערד: שלושה הרוגים בחגיגת הרוק

עידו סולומון

9.10.2009 / 7:26



>> פסטיבל ערד, שנערך ביולי 1995, היה שיאו - וסופו - של אחד מאירועי המוסיקה המכוננים בישראל, שמשך אליו 150-200 אלף איש מדי קיץ. תחילתו בשנות ה-80 כאירוע מקומי שאירח אמנים ותיקים. בהמשך נהפך למוקד משיכה לחבורות זמר, ובשנות ה-90 זיהו אמרגנים ממולחים את הפוטנציאל, והפכו אותו לחגיגת רוק שאפשר היה למצוא בה כל מה שנער מתבגר יכול לחלום עליו.

בשנה ה-13 לקיומו, אותה שנה בה הוכרזה ערד כעיר באופן רשמי, התרחש "אסון ערד": להקת טיפקס עלתה לחמם את הקהל לפני הופעת הפרידה של משינה. דוחק רב נוצר בכניסות וחלק משער הכניסה התמוטט וקרס על הצעירים שעמדו על ידו. שני צעירים נהרגו במקום: איטן פלד וחן יצחק. באירוע נפצעה באורח קשה גם נעמה אלקריב, שנפטרה מפצעיה כעבור כמה ימים.



כשש שנים וחצי לאחר האסון, ב-2001, הורשעו בבית משפט השלום באשדוד חמישה מהאחראים על הפסטיבל ונשלחו לתקופות מאסר שונות של עד לשנה, ונאשם שישי זוכה מחמת הספק. ערעורים שהגישו הנאשמים נדחו. בתביעת נזיקין שהגישו הורי ההרוגות נפסקו ב-2007 פיצויים של קרוב ל-5 מיליון שקל. הוריו של איטן פלד הגיעו כמה שנים קודם לכן להסכם פשרה, שעל פיו הקימו הנתבעים קרן מלגות לסטודנטים מצטיינים להנצחתו.



בשנים שלאחר האסון נעשו ניסיונות להמשיך את המסורת, אך הפסטיבל נהפך בהדרגה לאירוע מצומצם, הפונה לאוכלוסייה מבוגרת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully