וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקושים מגיעים גם לדרום מזרח פ"ת

גיא ליברמן

9.10.2009 / 7:26

בעל הבית



>> השבוע דיווחה חברת הבנייה משהב כי בתוך שעות ספורות נרשמו 80 קונים (דמי רישום של 10,000 שקל שניתנים להחזרה במלואם, ג"ל) לפרויקט מגורים חדש שמיועד לציבור הדתי לאומי בדרום מזרח פתח תקוה, סמוך לשכונת הדר גנים.

בניגוד לחלקים המערביים של העיר, שעלו לכותרות באחרונה בשל גאות בביקושים, אזור זה של העיר נחשב עד כה לפחות מבוקש. לפני שנה וחצי אף נכשל מינהל מקרקעי ישראל לשווק קרקעות באותו המתחם בשל חוסר היענות של קבלנים.



לדברי מנכ"ל משהב, שמואל בירנבוים, הבעיה של המכרז לפני שנה וחצי לא היתה טמונה בביקושים לאזור, כי אם בבעייתיות של המכרז עצמו: "המינהל נכשל לשווק את הקרקע כי ניסה לשווק ארבעה תתי-מתחמים, כשלפחות שניים מהם גדולים מאוד ועל כן דורשים השקעה כספית גדולה, וזה הרתיע קבלנים. העובדה היא שלשני תתי-המכרזים לקרקעות קטנות יותר ניגשו קבלנים וקנו את הקרקע".



בירנבוים מוסיף כי על אף שבמשהב מאמינים באזור, גם הם הופתעו מהיקפי הביקושים: "בקרב הציבור הדתי לאומי יש צימאון גדול לפרויקטים חדשים בשל מחסור קבוע. רבים מקרב ציבור זה מבקשים להתגורר במקומות עם מאפיינים שמתאימים לצורכיהם, ואת זה אי אפשר למצוא בכל מקום. למשל, בפרויקט בפתח תקוה לכל דירה תהיה מרפסת סוכה, שזה דבר חשוב מאוד לציבור הזה. כחברה שמתמחה בבנייה למגזר, היה לנו ברור שתהיה התעניינות במגורים באזור הזה של פתח תקוה, אם כי הופתענו מכמות הפניות".



בעקבות המספר הרב של הפניות, מספר בירנבוים, נסגרה ההרשמה לבניין הראשון שבו 72 דירות, והחלה ההרשמה לבניין השני. "אני מאמין שכבר בשבוע הבא נמשיך בשיווק של הבניין השני, ובקצב הזה נסגור הרשמה לשלב א' של 140 דירות", אומר בירנבוים.



מה הגילאים של רוכשי הדירות בפרויקט?



"הכוונה מלכתחילה היתה לפנות לקהל משפרי הדיור, עובדה שבאה לידי ביטוי בתמהיל הדירות בפרויקט - 30% בלבד מהדירות יהיו בנות ארבעה חדרים, וכל היתר בנות 5-6 חדרים. הקהל שפגשנו היה באמת של משפרי דיור, בעיקר מפתח תקוה ומקצתם מיישובי הסביבה".



בקרוב יפרסם מינהל מקרקעי ישראל מכרז מחודש לקרקע במתחם. האם תיגשו אליו?



"אנחנו בהחלט נשקול זאת בחיוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully