וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן: מותג רכבי השטח האמר עובר לבעלות סינית; נמכר לפי ההערכות ב-150 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

9.10.2009 / 20:01

יצרנית המיכון הכבד הסינית סיצ'ואן נכנסת בעקבות העסקה בראשונה לתחום ייצור המכוניות



ג'נרל מוטורס, ענקית הרכב האמריקאית שנאלצה לבקש הגנה מפני נושיה במהלך הקיץ, הודיעה היום כי הסכימה למכור את חטיבת רכבי השטח, האמר, ליצרנית המיכון הכבד הסינית, סיצ'ואן טנגז'ונג (sichuan tengzhong).



לא נמסרו התנאים הכספיים של העסקה, אולם העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח מפי מקורות המקורבים למגעים כי המחיר ששולם היה 150 מיליון דולר. במידה שזהו אמנם סכום העסקה, מדובר בסכום נמוך יחסית להערכות האנליסטים, אשר צפו בקיץ כי האמר תימכר תמורת פחות מ-500 מיליון דולר.



סצ'ואן תרכוש 80% ממניות האמר, ויזם סיני מקומי ירכוש את שארית 20% מהמניות. העסקה, אשר במסגרתה יעברו לידי סיצ'ואן המותג והסימן המסחרי האמר, כמו גם הרישיון לייצור רכבי האמר, עדיין כפופה לאישור ממשלת סין. gm וסיצ'ואן הודיעו בראשונה על השגת הסכם עקרוני לגבי האמר לפני ארבעה חודשים.



סיצ'ואן, מהעיר צ'נגדו שבמערב סין, מתכננת באמצעות רכישת האמר להרחיב את פעילותה לתחום ייצור המכוניות. סיצ'ואן ידועה בסין בתור יצרנית של מגוון רחב של ציוד לתשתיות כבישים, החל מעמודי גשרים וכלה בסלילת כבישים מהירים וציוד לתחזוקת תשתיות. עם זאת, עוד לפני עסקת האמר, החברה החלה להיכנס לתחום של ייצור משאיות כבדות, ובכלל זה משאיות גרר ומיכליות נפט.



סגירת עסקה מכירת האמר, באה כשבוע אחרי קריסת עסקה מתוכננת אחרת של gm, למכירת המותג סאטורן. במסגרת תהליך הארגון מחדש של החברה, gm גם מבקשת למכור את המותג סאאב. מותג פונטיאק הוותיק של gm יחוסל בשנה הבאה, לאחר יותר מ-80 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully