וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח דחו את האולטימטום של צים

יורם גביזון

10.10.2009 / 20:38

נציגות המשקיעים דחתה את האולטימטום שהציבה הנהלת החברה. המחזיקים העיקריים באיגרות החוב הם גופים מוסדיים מקבוצת מגדל, הראל וקרנות פנסיה ותיקות

נציגות בעלי איגרות החוב שהנפיקה חברת צים הודיעה ביום חמישי בלילה למנכ"ל צים רפי דניאלי ולסמנכ"ל הכספים של החברה אלון רווה כי היא דוחה מכל וכל את האולטימטום שהציבה להם החברה לישראל לקבל או לדחות עד ליום ראשון בשעה 2 בצהריים את הצעתה להסדר חוב.

צים, שבבעלות החברה לישראל, הנפיקה 3 סדרות של איגרות חוב למשקיעים מוסדיים ישראליים שיתרתן 350 מיליון דולר. המחזיקים העיקריים באיגרות החוב הם גופים מוסדיים מקבוצת מגדל, הראל וקרנות פנסיה ותיקות.

גורם בכיר הקשור לנציגות תקף בחריפות את האולטימטום: "נראה שבחברה לישראל התבלבלו היוצרות. התנהלותה תמוהה. לא מעמידים מאת אלפי עמיתים תחת אולטימטום".

חברי נציגות בעלי איגרות החוב בצים טוענים שעל פי הסדר המוצע להם, הם נדרשים להמתין במשך שנים ארוכות עד לפרעון החוב ולקוות לטוב, כלומר: להתממשות תחזיותיה של החברה. תחזיות אלו רלבנטיות ממילא רק עד ל 2013 ואינן מנסות לחזות את ההפתחויות בענף במועדים הרלבנטיים לפרעון אגרות החוב כלומר ב 2016. חברי הנציגות טוענים שמצבם של נושים אחרים של צים טוב יותר, מכיוון שחובם נפרעם לשיעורין, וכן בשל חיזוק עתידי של בטוחות שמובטח להם.

סביר להניח שנציגות בעלי איגרות החוב תדרוש מצים ומהחברה לישראל להביא לביטוי מודגש יותר בהסדר החוב עקרונות כמו העמדת בטחונות לטובת בעלי איגרות החוב למקרה שיתממשו תרחישים פחות אופטימיים מאלו המשתקפים בתחזיתה של החברה. בעלי איגרות החוב ידרשו הגדלה נוספת של הוויתור של בעלי העניין בחברה לישראל ובצים, חברות פרטיות שבבעלות בני משפחת עופר, על סכומים שמגיעים להם מהחברה לישראל.

דרישות נוספות שיועלו ככל הנראה על ידי נציגות בעלי איגרות החוב שהונפקו על ידי צים כוללות הגדלת הריבית שתשולם להם נוכח הסיכון הגבוה יותר ופיצוי הוני שישקף את תרומתם להסדר החוב, כלומר אופציה שתינתן לבעלי האג"ח להמיר חלק מהחוב למניות, כך שאם התרחיש האופטימי שסיפקה צים אכן יתממש - ייהנו גם בעלי אגרות החוב מפיצוי על דחיית פרעון החוב ועל הסיכון הגבוה יותר לאי פרעון החוב.

נציגות בעלי איגרות החוב תקיים פגישה ביום ראשון. החברה לישראל וצים הציעו לבעלי איגרות החוב לדחות את פרעון החוב עד לשנת 2016 כחלק מהסדר שבו נדחה תשלום דמי חכירה של 150 מיליון דולר לחברות שבבעלות בני משפחת עופר עד ל-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully