וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' הירוק: המיליארדר ג'ורג' סורוס ישקיע בחברות המפתחות טכנולוגיה להפקת אנרגיה ירוקה

סוכנויות הידיעות

11.10.2009 / 9:16

המשקיע הנודע יקים בנוסף גוף שייעץ לממשל בנושאים סביבתיים, כך דיווחה בלומברג



המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס ישקיע מיליארד דולר בחברות לפיתוח אנרגיה ירוקה, וייצור ארגון שייעץ לממשל האמריקאי בנוגע לנושאים סביבתיים, כך דיווחה בלומברג.



סורוס, מייסד קרן הגידור סורוס פאנד מנג'מנט, הודיע על כוונותיו להשקיע בחברות המפתחות אנרגיה אלטרנטיבית אתמול בקופנהאגן, בוועידה בנושא ההתחממות הגלובלית שנערך בחסות פרוג'קט סינדיקייט, קבוצה בינלאומית המורכבת מ-430 עיתונים מ-150 מדינות.



"אני הייתי רוצה להציב תנאים נוקשים להשקעותי", אמר סורוס בהודעת דואר אלקטרוני. "על החברות בהן אשקיע להיות רווחיות אבל הן צריכות גם לתרום לפתרון בעיית ההתחממות הגלובאלית". סורוס לא פירט בנאומו בוועידה באילו חברות ישקיע.



סורוס בן ה-79 הודיע בוועידה בנוסף על הקמתה של יוזמת מדיניות האקלים, ארגון שיבוסס בסן פרנסיסקו, ואשר יתרום 10 מיליון דולר מידי שנה לתקופה של 10 שנים כדי להביא לפתרון בעיית ההתחממות הגלובלית.



יוזמת מדיניות האקלים תהיה בחלקה שירות ייעוץ, בחלקה מפתחת מדיניות ובחלקה גוף רגולטורי", אמר תומאס הלר, המוביל את היוזמה. הלר הוא מרצה בבית הספר למשפט באוניברסיטת סטנפורד.



"נושא ההתחממות הגלובלית הוא קודם כל נושא פוליטי בימים אלה", הוסיף סורוס. "המדע בלתי ניתן לערעור, אבל כיצד אנחנו משיגים את המטרות שכולם יודעים שיש להשיג? זוהי כבר בעיה פוליטית".



הארגון שיקים סורוס יטפל, בין היתר, בנושא המסחר באישורי פליטות גזים רעילים. סורוס אמר כי היה מעדיף הטלת מיסוי על המפעלים המזהמים מכיוון שניתן לטענתו לבצע מניפולציה במערכות למסחר באישורי פליטה.



פעילות הפילנטרופיה של סורוס עד לימים אלה התמקדה בעיר על קידום חברות, בנושאי חינוך, עיתונות חופשית ומערכות בריאות ציבוריות. בחודש אוגוסט תרם סורוס 35 מיליון דולר לסייע לילדי ניו יורק לרכוש ציוד לחזרה לבית הספר. בחודש מאי תרם 50 מיליון דולר לארגון הנלחם בעוני בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully