וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונן בן-נון, מנכ"ל רדבול ישראל, פרש מתפקידו על רקע חילוקי דיעות עם ההנהלה האוסטרית

עדי דברת-מזריץ

11.10.2009 / 12:45

מנתח שוק של יותר מ-90% משוק משקאות האנרגיה ב-2003, הגיעה רדבול למצב שבו היא מחזיקה 8.1% בלבד



רונן בן-נון, מנכ"ל רדבול ישראל, פרש מתפקידו, כך נודע ל-themarker. בן-נון הודיע על פרישתו ביום חמישי האחרון, יום אחרי התחרות המתוקשרת של רדבול soapbox race, שהתקיימה בגן סאקר בירושלים. באירוע השתתפו למעלה מ-30 אלף צופים, כשחמישים קבוצות בראשות ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, השתתפו במרוץ של כלי רכב לא ממונעים. מקורבים לרדבול אמרו ל-themarker כי בן-נון פרש לאור חילוקי דעות עם ההנהלה האוסטרית.



עוד נודע ל-themarker, שהחברה מינתה כמנכ"לית את מנהלת הכספים של החברה מזה שנה וחצי, אורלי שמש. קודם לכן, שימשה שמש כמנהלת הכספים של bat) british american tobacco). בן-נון, מכהן כמנכ"ל רדבול ישראל מזה שנתיים. עד קיץ 2007, הוא היה מנהל השיווק של טובורג וקרלסברג בחברה המרכזית למשקאות קוקה קולה. ב-2007 פנתה אליו סידס, שקיבלה בזמנו את הזיכיון להפצת רדבול, והציעה לו את משרת מנהל השיווק של המותג. לאחר מספר חודשים, כשהחליטה רדבול העולמית לפתוח חברה בת בישראל, היא פנתה לבן-נון ומינתה אותו למנכ"ל.



רדבול היתה ב-2003 המובילה הבלתי מעורערת של עולם משקאות האנרגיה, ולמרות שב-2005 נכנסה xl לזירה, רדבול הצליחה לשמר את מעמדה כמובילת השוק, על אף שאיבדה נתחים ממנו. אולם, מצב זה השתנה שכן לפני כשנתיים, באוגוסט 2007, עמד נתח השוק הכספי של רדבול על 16.4%. מעבר לכך, לפי נתוני סטורנקסט לחודש אוגוסט, מנתח שוק של יותר מ-90% משוק משקאות האנרגיה ב-2003, הגיעה רדבול למצב שבו היא מחזיקה 8.1% בלבד.



הירידה במכירות החלה כאשר סכסוך פרץ בין רד בול לחברת ההפצה שלה, תימקו בירה, במאי 2007, אשר גרם לכך שבמשך כמה חודשים מוצרי רדבול לא פקדו את מדפי החנויות. בתי העסק, שנותרו בלי רדבול, החלו למכור משקאות אנרגיה מתחרים, כשהגדול ביניהם הוא xl. במשך הזמן ראו בעלי העסקים כי הם יכולים לחיות בלי רדבול, ולא רק זאת, המתחרים הציעו להם מחירים הרבה יותר נמוכים. בנוסף, לקראת סוף 2008 הושק בישראל משקה האנרגיה blu, על ידי ענאן, יבואן xl לשעבר. כיום, לפי נתוני סטורנקסט, מוביל xl את קטגורית משקאות האנרגיה עם נתח שוק של כ-53%, ואחריו blu עם כ-30%.



לדברי גורם בכיר בענף, לבן-נון לא היה קשר לירידה בנתח השוק של רדבול: "בן-נון נכנס למצב בלתי אפשרי. השוק השתנה והיום כבר לא מדובר בשוק של מותגים, אלא בשוק מוטה מחיר, ואף אחד לא מוכן לשלם על רדבול את הפרימיום שהם רוצים". בן-נון וחברת רדבול סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully