וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הוצאות חברי הפרלמנט בבריטניה: יותר ממחציתם יאלצו לספק הסברים או לשלם מכיסם

סוכנויות הידיעות

11.10.2009 / 13:21

במאי התפטרו והושעו מספר חברי פרלמנט לאחר חשיפת הפרשה, במסגרתה נוצלו ההחזרים לכיסוי הוצאות אישיות



לפחות 325 חברי פרלמנט בריטים יאלצו השבוע לשלם או לספק הסברים בנוגע להחזרים שקיבלו על הוצאות מופרזות, מכספי משלמי המסים, כך דיווח היום העיתון הבריטי "דיילי טלגרף". תומאס לג, שעומד בראש חקירה ממלכתית בנושא, ישלח החל ממחר מאות מכתבים לחברי פרלמנט, במטרה ליידע אותם על ממצאי החקירה לגבי שערוריית החזרי ההוצאות.



חברי הפרלמנט, שיחזרו מפגרת הקיץ, יקבלו מכתב באמצעות הדואר האלקטרוני, המכיל ניתוח מפורט של הוצאותיהם, רובן במסגרת תוכנית החזר הוצאות משכנתאות שנויה במחלוקת (aca), שבה קיבלו חברי הפרלמנט החזר על הוצאות לרכישת בית נוסף, חמקו ממסים שונים וקיבלו סובסידיות לפיתוח נדל"ן.



המכתבים שיקבלו חברי הפרלמנט נחלקים לשלוש קטגוריות: חלקם יידרשו להחזיר את הכסף במזומן, חלקם יידרשו במתן פרטים נוספים והוכחות בנוגע להחזרים, כגון קבלות, וחלקם יקבלו הודעה על כך שצעדים נוספים לא יינקטו נגדם. בכיר המקורב לחקירה אמר ל"טלגרף" כי למעלה ממחצית מ-646 חברי הפרלמנט נכללים ככל הנראה בשתי הקטגוריות הראשונות.



בחודש מאי חשף ה"דיילי טלגרף" אלפי סעיפים של החזרי הוצאות של חברי הפרלמנט. אלה כללו תשלומים על קניית נברשות, פורנוגרפיה, תחזוקת אחוזות כפריות והחזרי הוצאות משכנתאות. שכר חברי הפרלמנט ב-2008 היה 65 אלף ליש"ט בשנה (8,125 דולר בחודש). סך ההוצאות שהוחזרו ל-646 המחוקקים היה 93 מיליון ליש"ט, כלומר 143 אלף ליש"ט בממוצע לחבר פרלמנט בשנה - יותר מפי כפליים משכרם.



השערורייה פגעה במפלגות מכל הקשת הפוליטית, והעיתוי שבו פרצה - כשהכלכלה הבריטית צונחת, מאות אלפים מאבדים את עבודתם ושווי בתיהם של מיליונים הולך ומתאדה - עירער את מעמדה של ממשלת גורדון בראון. התגובות הציבוריות זעמו: "הפרלמנט נהפך לבדיחה של העולם" ו"לא התפוח רקוב, אלא העץ כולו" היו כמה מהן, וקריאות נשמעו להקדים את הבחירות. בעקבות הפרשה התפטרו והושעו מספר חברי פרלמנט.



הדמוקרטים הליברלים קראו השבוע לחברי הפרלמנט שנאלצים להחזיר את ההוצאות לעשות זאת בזריזות. דובר המפלגה, לורד אוקשוט, אמר כי "כל חבר פרלמנט שנדרש לשלם מכיסו את החזרי ההוצאות צריך להחזיר את כספי משלמי המסים באופן מיידי, בדיוק כפי שמשלמי המסים היו צריכים לעשות אם לא שילמו את מסיהם בזמן, ובמקרה זה יש גם להוסיף לכך גם קנס".



כ-175 חברי פרלמנט כבר החזירו את הכסף. חברי פרלמנט שמעוניינים לערער על ממצאי החקירה יוכלו לעשות זאת בתוך שלושה שבועות. רשימה של כל התשלומים תפורסם עם סיום הפרשה לעיון הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully