וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרומא לת"א דרך הגיהנום - על צ'ארטר בסוכות

עינב שיף

11.10.2009 / 14:17

עינב שיף בסה"כ רצה לבלות את החג ברומא ולא לקחת משכנתא בגלל זה - אבל חוץ מלבעוט בו, הצוות של "ישראייר" עשה הכל כדי לגרום לו לרצות לקפוץ מהמטוס לים. ככה זה בצ'ארטר?

עם צמיחת הגרורות של אובססיית הנסיעה לחו"ל בה לקה עם ישראל, התפתחה לה גם התיאוריה הגורסת שאם הזמנת צ'ארטר – הרי אתה רכושה של חברת התעופה, שמצידה מתחייבת מקסימום לא להרביץ לך. כאילו שאם היית נואש מספיק לנסוע ליעד כלשהו בחגים, ירדת מאולימפוס הטיסות הסדירות והתאבדת על הצ'ארטר – מותר לבעוט בך.

לפי הקריטריון הזה, לא הייתה כל בעיה בטיסה 6H342 של חברת ישראייר מרומא לנמל תעופה בן גוריון. לא העובדה שההמראה נדחתה מ- 22:30 ל- 2:20, ל- 4:50 ואז ל- 06:10. לא העובדה שחלק מהנוסעים לא קיבל כל התראה מוקדמת וגילה זאת מאדם שאינו נציג ישראייר אלא חברת שירותי הקרקע, לא העובדה שהוואוצ'ר לארוחת הערב השאיר נוסעים שומרי כשרות גוועים ברעב, גם לא העובדה שלא נמצא מקום לבצע צ'ק אין מוקדם ולהוריד את נטל המזוודות מהנוסעים, או לפחות לאחסנם בחדר שמור; גם לא העובדה שלאחר שכן הוחלט במזל טוב לפנות את הנוסעים למלון, הם עוכבו בטרמינל כי בעצם כן החליטו לבצע צ'ק אין, אבל אחר כך החליטו לא לבצע אותו; גם לא העובדה שהנוסעים המתינו למעלה מ- 20 דקות לאוטובוס שייקח אותם בשעה 23:00 בלילה למלון (בסתירה לתגובת ישראייר בכתבה שפורסמה ב"הארץ", שטענה כבר בשעה 21:00 שכל הנוסעים פונו. אז זהו, שלא), בהמתנה מטופשת של שלוש שעות לנסיעה חזרה לטרמינל, מבלי אפשרות רצינית לנוח.

לפי תיאוריית הצ'ארטר, אפילו החוצפה הבלתי תיאמן שהביאה את החברה לעכב את המטוס בשעה כשמרבית הנוסעים כבר נמצאים עליו, בשל רישום מוטעה של צמד נוסעים שלא הבינו למה ישראייר מאמללים אותם ולא מאפשרים להם לעלות לטיסה היא לא בלתי-צפויה. זה צ'ארטר, זה למה.

זלזול, התנשאות וחוסר בושה

מספר נוסעים טענו שבכלל לא מדובר בטיסת צ'ארטר, אלא סוג של טיסה סדירה, לאחר שקראו זאת בחוברת שישראייר מחלקת לנוסעים במקום סרטים, אותם הם לא מקרינים, לטענת הדיילת כיוון שבעבר נוסעים שקמו מהכיסאות תוך כדי צפייה, סחבו איתם את האוזניות וגרמו לקצרים במערכת המטוס (תודו, יצירתי). אבל לי ולעוד עשרות נוסעים זה לא היה חשוב, כי הגיע הזמן לשים לכך סוף. הנוסעים בטיסות צ'ארטר או לא צ'ארטר אינם שקי חבטות ועושי רצונם של חברת תעופה ביזיונית, אשר נהגה באותה טיסה בנוסעים באופן מביש. תהא התקלה שהביאה לדחייה אשר תהא, אין שום סיבה להפקרות, הזלזול, ההתנשאות וחוסר הבושה שליוו את היחס לנוסעים בטיסה זו, יחס שהביא בסופו של דבר להתפרצות מבורכת של אחת הנוסעות לעבר הדייל, שכינתה את ישראייר "חרא של חברה". כולי תקווה שלצד טקסט זה, כל אדם שנכח בטיסה זו יאזור את כוחותיו, יתייעץ עם עורך דין ויתבע פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לו בפיאסקו המביך שעורר בי, באופן אישי, רצון עז שהמשבר הכלכלי העולמי יימשך ולו בכדי שהחברה הזו תסבול וכבונוס – שאל על תיכנס לשוק הטיסות לאילת כבר מחר.

למרות הכל, היה חלק אחד משעשע בכל המסע הזה. היה זה הרגע שהדייל הראשי הודיע על הנחיתה המיוחלת בישראל, כמעט 12 שעות אחרי זמן הנחיתה המקורי, והביע תקווה כי נשוב לטוס בישראייר. או אז הביטו הנוסעים אחד בשני עם חיוך רחב של ייאוש מהול באירוניה ותהו עד כמה בטוח בעצמו חש הדייל להעלות את הטקסט המונוטוני הזה על בדל שפתיו. ואם לא הבנתם- אז החתום מטה לעולם לא יטוס ישראייר ויעשה כל שביכולתו בכדי לגרום לאוהביו ושונאיו (כי גם להם לא מגיע כזה יחס) שלא לטוס עם ישראייר, כולל שימוש מוגבר באמצעים החל מטוויטר ופייסבוק ועד המועצה לצרכנות. פשוט אל תתקרבו אליהם, כולל במחיר של נופש בגליל על פני ויה דולורוזה לאיטליה ובחזרה עם ישראייר. אגב, גם הטיסה מלוד לרומא איחרה בשלוש שעות. אבל זה בסדר, ככה זה בצ'ארטר.

ישראייר בתגובה: "מקרה חריג שאינו מעיד על הכלל"

מחברת ישראייר נמסר בתגובה: "חברת ישראייר מתנצלת על אי הנוחות שנגרמה לנוסעיה בטיסה מרומא לישראל. בעקבות התקלה במטוס ניתנה הוראה להעביר את הנוסעים לבית המלון ולעשות הכל כדי להקל על הנוסעים את העיכוב ולהעבירם לבית המלון מהר ככל האפשר. ישראייר מבינה לרחשי ליבם של הנוסעים ומצרה על התקלה. מדובר במקרה חריג שאינו מעיד על הכלל- ישראייר מקבלת מדי יום עשרות מכתבי הערכה בשבח השירות הניתן לנוסעים. החברה בוחנת את המקרה ביסודיות ותלמד היטב את האירועים על מנת להפיק מהם את מירב הלקחים ולהמשיך להעניק לנוסעיה את השירות הטוב ביותר".

  • עוד באותו נושא:
  • ישראייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully