וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה בחוקי המדיה בארגנטינה: הוגבלה הבעלות על אמצעי התקשורת

סוכנויות הידיעות

11.10.2009 / 14:50

החוק החדש ייאלץ את מונופול המדיה קלרין למכור חלק מנכסיו; המתנגדים: ניסיון לסתימת פיות



הסנאט בארגנטינה אישר חוק שמגביל את הבעלות על חברות טלוויזיה ורדיו וייאלץ את מעצמת המדיה המקומית, גרופו קלרין, למכור נכסים. החוק, ביוזמתה של הנשיאה כריסטינה פרננדז דה קירשנר, יביא לדמוקרטיזציה של גלי האתר, לדברי קירשנר. הסעיף המרכזי בחוק מגביל את הבעלות על חברות שידור וכבלים.



המתנגדים לחוק טענו כי מדובר בניסיון לסתימת פיות לאחר שקירשנר ובעלה, הנשיא לשעבר נסטור קירשנר, האשימו את קלרין בהטיה בכיסוי מדיניות הממשלה. מתנגדים אחרים טענו שמדובר בהלאמה במסווה.



חוקי המדיה הקיימים בארגנטינה נקבעו ב-1980 כאשר המדינה היתה נתונה תחת דיקטטורה צבאית. פרננדז אמרה כי בכוונתה לשבור את המונופולים כדי לפתוח את שוק המדיה לקבוצות ללא מטרות רווח, אוניברסיטאות והממשלה. החוק קובע כי לחברה אחת אסור להחזיק ברישיון לשידור בטלוויזיה וברשת כבלים באותו אזור עירוני. הוא גם מחייב חידוש רישיון מדי שנתיים.



מניות קלרין קרסו ב-22% בשבוע לאחר הגשת הצעת החוק, באוגוסט האחרון. החברה עלולה להיאלץ למכור את פעילות השידורים שלה ואת חטיבות ערוצי הטלוויזיה שלה. קלרין וחברות מדיה אחרות שייפגעו מהחוק החדש הודיעו כי יגישו תביעות בטענה שהחוק החדש מפר את הזכויות הנובעות מהחוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully