וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לבג"צ: "להפסיק שיטת ההגרלה החדשה בלוטו לאלתר - ההימורים בישראל אסורים"

מוטי בסוק

11.10.2009 / 19:14

משרד האוצר: מפעל הפיס הוא בבחינת גולם שקם על יצרו - החליט כי הוא שיקבע לעצמו את תנאי ההגרלות



"הימורים אסורים בישראל על פי חוק העונשין. זה הכלל וזו נקודת המוצא", כך קובעים שר האוצר יובל שטייניץ, ומנכ"ל האוצר ירום אריאב, בבקשם מבג"צ לדחות על הסף את דרישת מפעל הפיס, להמשיך ולערוך את הגרלות הלוטו בשיטה חדשה.



בפנייתם לבג"צ קובעים שטייניץ ואריאב, כי לאיסור על עריכת הימורים בישראל יש שני יוצאים מהכלל, לפי חוק, הפיס והטוטו (המועצה להסדר הימורים בספורט), וגם זאת רק לאחר אישור והסכמה של האוצר. בתגובה לעתירת הפיס, טוען האוצר כי מפעל הפיס מפעיל את הגרלות הלוטו בשיטה החדשה, המקטינה את סיכוי המשתתפים לזכות בפרסים, החל ב-18 בפברואר 2009 חרף התנגדות האוצר לשיטה החדשה. האוצר דרש ממפעל הפיס, ועד כה לא נענה, להפסיק את הגרלת הלוטו החדשה.



הפיס, בפנייתו לבג"צ, ביקש כי יותר לו להמשיך בהפעלת הגרלת הלוטו החדשה לפחות עד סוף 2011, קרי עד תום תקופת ההיתר שניתן לו על ידי האוצר לעריכת הגרלות. כסעד ביניים ביקש הפיס מבג"צ כי יאפשר לו להמשיך בהגרלת הלוטו החדשה, באמצעות צו, עד לבירור העתירה.



האוצר, בתשובתו לבג"צ, מבקש לדחות את עתירת הפיס על הסף, בשל היותה נעדרת עילה ומבוססת כל כולה על פרשנות שהיא בגדר התחכמות לשונית. האוצר טוען גם כי יש לדחות את העתירה כיוון שהפיס עשה דין לעצמו, והסתיר עובדות מהותיות מביהמ"ש.



לטענת האוצר, מפעל הפיס הוא בבחינת גולם שקם על יצרו. הוא "קם הן על המחוקק והן על משרד האוצר. מפעל הפיס החליט כי הוא שיקבע לעצמו את תנאי ההגרלות וכי לא ניתן לשנות את התנאים שהוא קבע לעצמו". ובהמשך, "הפיס אינו רשאי לשנות את תנאי הגרלת הלוטו שלא על פי אישור בכתב ומראש מצד המשיבים (האוצר)".



לטענת האוצר, ב-20 בנובמבר 2008 שלח אליו הפיס הודעה על שינויים מהותיים שהוא מבקש לערוך בהגרלת הלוטו. בפנייה הסתיר הפיס כי בעקבות השינויים סיכוי הזכייה בהגרלות יקטנו. מנכ"ל האוצר, מסיבה זו, דרש במכתב ששלח לפיס להפסיק את ההגרלות במתכונת החדשה. הפיס, מעשית, התעלם מהמכתב.



לטענת האוצר, "הפיס פנה לבית המשפט לאחר חצי שנה בה פעל שלא כדין", שכן מאז קיבל את מכתבו של מנכ"ל האוצר, אסור היה לו להפעיל את הגרלת הלוטו בשיטה החדשה. לדעת האוצר, "הפיס אוחז את המקל משני קצוותיו. מהצד האחד העותר מבקש מביה"ש כי יורה על ביטול החלטת האוצר. מהצד השני הוא עושה דין לעצמו וכלל לא מקיים את החלטת האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully