וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה למכירת ואלור למנטור על סף השלמה לפי מחיר של 4.6 ד' למניה - פרמיה של 16% על מחיר השוק

ניר צליק

12.10.2009 / 9:25

המחיר משקף לחברה שווי של כ-105 מיליון דולר; שוויה של מניית ואלור עומד על 3.96 דולר



ואלור הישראלית נמצאת על סף מכירה למנטור גרפיקס תמורת כ-105 מיליון דולר - כך נודע ל-themarker. מדובר בפרמיה של 16% על מחיר השוק כאשר החברה האמריקאית תשלם כ-4.6 דולרים על כל מניה. מחירה של מניית ואלור בתום המסחר ביום שישי עמד על 3.96 דולרים, ושיקף לחברה שווי של 89.6 מיליון דולר.



ואלור היא חברה גלובלית המעסיקה 220 עובדים, מתוכם 90 בישראל. מלבד מרכז הפיתוח ביבנה, מחזיקה החברה בשני מרכזי פיתוח נוספים, בפינלנד ובדנמרק, ומרכזי הפצה בארה"ב, באירופה וביפן. החברה מפתחת תוכנות שמאפיינות את התכנון של מעגל אלקטרוני וקובעות כיצד הוא יורכב בפועל, תוך שהן מביאות בחשבון את אילוצי הרכיבים האלקטרוניים והמכונה המרכיבה.



כוונת החברה היתה להנפיק אותה לציבור בנאסד"ק, כאשר כעת נסחרת החברה בפרנקפורט. לפני מספר חודשים, עם סיום הרבעון הראשון, החליטה ואלור לסגת מכוונתה להנפיק את החברה בנאסד"ק ומשכה את תשקיף ההנפקה מהבורסה האמריקאית. בהודעה ששלחה ואלור לרשות ניירות ערך האמריקאית, ביקשה החברה, שנסחרת כאמור בבורסה של פרנקפורט, למשוך את כל המסמכים שהגישה בנוגע להנפקה על רקע מה שהיא הגדירה כ"תנאי שוק לא טובים שעשויים לפגוע בהצעת המניות לציבור".



בין בעלי המניות בואלור ניתן למנות את דש אייפקס (18.8%), שלמה אלמוג (8.4%), שמואל דולברג (8.4%), מושיק קוברסקי (7.6%) וצ'ארלס פיינגולד (7%). היא נוסדה על ידי עופר שופמן, שהקים אותה עם שלמה אלמוג, שמיל דולברג ומשה קוברסקי - כולם יוצאי אורבוטק. בין הדירקטורים בחברה ניתן למצוא את רביב צולר, לשעבר מנכ"ל נס, שלמה קליש, מנהל קרן ג'רוזלם גלובל, קובי רוזנגרטן, לשעבר נשיא סייפן, מיכאל ברונשטיין, יו"ר נובה, עמית מנצור, סגן נשיא באמפל ואיילת טל, לשעבר סמנכ"לית הכספים של די בי מושן.



מתחילת השנה, זינקה מניית ואלור ב-156% והיא נסחרת כיום במחיר של 2.69 יורו (3.96 דולרים), המשקף לחברה שווי של כ-64 מיליון יורו.



מנטור גרפיקה היא חברה אמריקאית העוסקת אף היא בתכנון שבבים, כאשר ענף תכנון השבבים גילגל כ-5.5 מיליארד דולר בשנת 2008. בשוק שולטות מנטור, קיידנס וסינופסיס, המחזיקות ב-70% ממנו. כמנכ"ל החברה משמש וולדן סי ריינס והיא מעסיקה כ-4,500 עובדים. שווי החברה עומד על 891 מיליון דולר, אחרי שמחיר המניה זינק מאז תחילת השנה ב-75%, והיא נסחרת כעת לפי מחיר של 9.08 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully