וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדייט שלי עם הבוס

איילת פדה גולדשטיין

12.10.2009 / 12:21

בראיון עבודה כמו בדייט – אין כמו הרושם הראשוני. קבלו כמה טיפים לקידום רושם ראשוני מיטבי

הכינו את עצמיכם מראש

אין להמעיט מחשיבות ההכנה כגורם מפתח לרושם ראשוני מיטבי. התרבות הישראלית בשיטת ה-"יהיה בסדר אינה מעודדת הכנה.
דווקא ברגעים הראשונים, החשובים מכל לביסוס הרושם, התרגשות הפתיחה עלולה להיות בעוכרינו, ודווקא אז אנחנו יוצאים "לא טוב".

הכנה לראיון עבודה

אתרו את התחומים שבהם החברה עוסקת, את הייחודיות שלה למול המתחרים, ואת דרישות התפקיד. לאור זאת, תכננו את אופן הצגתכם בקורות החיים (הפרזנטציה הראשונית) ובראיון, כך שיענו על הדרישות.

הקפידו שקורות החיים, כמו גם הופעתכם בראיון, יראו אסתטיים וישדרו את המסר שברצונכם להעביר. בכתיבת קורות חיים, מומלץ לעבוד לפי פורמט קבוע (ניתן למצוא כזה באינטרנט) ולבקש פידבק מאדם מנוסה בתחום, בטרם שליחתם.

אם אתם פוטוגניים, צרפו תמונת פספורט לקורות החיים (ודאו שאיכותי גם בפקס). "אפקט המוכרות לבדה" גורס כי מראיין שראה את תמונתכם בטרם הראיון, ייטה, באופן לא מודע, לחבב אתכם יותר עם כניסתכם, רק מעצם היותכם מוכרים לו.

הכנה בעולם הדייטים

פה כבר לא כדאי לוותר על תמונה. הקפידו לצרף תמונה מחמיאה אך אותנטית, כי המטרה ארוכת טווח יותר מהדייט הראשון. תנו לחבר/ה מהמין השני לתת לכם משוב על הטקסטים שלכם באתרי ההיכרויות, בדקו קצת כרטיסים של מתחרים פוטנציאליים והשקיעו קצת זמן בשיחת הטלפון להבין מה הציפיות של הדייט מהפגישה ומקשר בכלל.

הכנה מוקדמת זו עשויה לחסוך לכם ערב מיותר, או שלחלופין תגיעו מוכנים, באופן שיגדיל את הסיכוי לדייט השני. בדייט עצמו, חשבו איזה מסרים חשוב לכם להעביר, בהתאם לציפיות שאיתרתם בשיחה ולדברים שחשובים לכם, ובחנו האם ההתנהגות שלכם בפועל אכן מתאימה למסרים אלה.

אחת ההכנות החשובות, אם אתם בחיפוש בשני המישורים – דייטים ועבודה, היא לבדוק אם אינכם שחוקים באחד מהם, ואולי עדיף להקפיאו לפי שעה, בכדי למנוע הדבקה בשחיקה.

פתחו גישה חיובית

האמינו שאתם אכן ראויים. זכרו - נבואה נוטה להגשים את עצמה.
צאו מהבית בגישה חיובית, בשילוב אמונה שהפעם זה זה! הימנעו מביקורתיות יתר והדחיקו פסימיות למקומה הראוי במגירה - אתם משדרים מה שאתם מאמינים בו, ולכן גם את האמונה שמי שיבחר בכם ירוויח, והבנה שגם אתם בעמדת בחירה.

גישה זו מנוגדת לגישה שלפיה "אם אנמיך ציפיות אתאכזב פחות" – כי ציפיות נמוכות מזמינות אכזבה וזה כואב, גם אם פחות. פסימיות, גם אם היא ריאלית, היא מאוד לא מושכת. מה שמושך זה חיוך, ביטחון עצמי ואם אפשר גם הומור. הסוד מאוד פשוט וטריוויאלי - אנשים אוהבים להיות עם אנשים שנעים להיות איתם, במערכות יחסים בעבודה ובחיים. ולכן בדקו האם אתם מעבירים משהו נעים וחיובי, או שלילי.

אל תדברו על האקסים או על כמה החיפושים מדכאים. הימנעו מהעברת ביקורת על בוס או מקום עבודה קודם.
בכדי למתן גישה שלילית, לקראת הפגישה הורידו לחץ בעזרת טכניקות של נשימות ודמיון מודרך, השקיעו במראה החיצוני, ואם זה דייט השקיעו גם בתפאורת המפגש עצמו.

גישה חיובית מתארת את חצי הכוס המלאה:, מה למדתם מכל מערכת יחסים ומקום עבודה. הומור עצמי וחיוך לאורך כל הדרך – גם כשהיא מגיעה לסופה. לעיתים דווקא תגובתכם לסיום, תאפשר תפנית מפתיעה, כי גישה חיובית, הומור ויוזמה, גם במצבי דחייה, עשויה לפתוח חלון במקום שבו הדלת נסגרת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פתיחה מנצחת

הפתיחה חשובה ביותר לרושם הראשוני אך גם מלחיצה ביותר. בדייטים היא עלולה להיות גם מביכה, ולכן יש להיערך אליה במיוחד. מומלץ להשקיע זמן באימון ושינון הצגה עצמית ממוקדת ורלוונטית לעומד מולכם. האימון חשוב, בכדי שגם אם תהיו לחוצים בפתיחה תוכלו לעבור ברושם ראשוני מיטבי.

בדייטים מומלץ לשבור את השבלונה של בתי הקפה, לכיוון של פיקניק בפארק, טיול עם הכלבים או כל פעילות אחרת שתתאים לכם. מחקרים מראים שבפעילות משותפת נוצרת אינטימיות וקרבה מהירה בהרבה ממה שניתן לייצר בכל שיחה. אם בכל זאת הדייט מתעקש על קפה, מומלץ לקבוע בחוץ ולהיכנס ביחד (אך ודאו הגעתכם לפני הזמן, כדי למנוע המתנת בן/ת הזוג). אם אתם עדיין בלחץ – לשאול שאלות ולהקשיב. זה עובד טוב יותר ממונולוגים ארוכים.

דגש חשוב בפתיחה המנצחת הוא תשומת לב לשפת הגוף שלכם, שמדברת יותר מכל. הקפידו על יציבה זקופה, ידיים פתוחות ולחיצת יד איתנה – המשרים ביטחון, בשילוב של חיוך שמשרה נינוחות ונעימות. בתחילת הפגישה נסו להתאים את שפת הגוף, טון וקצב הדיבור שלכם לאלו של העומד מולכם, שכן דמיון יוצר קרבה ומכאן כימיה.

הדרך ארוכה - וחשובה

לסיכום, זכרו שגם אם ארוכה הדרך, צריך רק אחד - דייט מוצלח אחד, ומקום עבודה מספק אחד – בדרך אל האושר. את כל המפגשים עד לאחד הזה, ראו כתהליך לימוד. וכשמפסידים – אל תפסידו את הלקח, בדרך למפגש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully