וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר קרוב לנקודת שבירה; גידול חד בצבירת יורו וין בקופות הבנקים המרכזיים

סוכנויות הידיעות

12.10.2009 / 12:06

חלקו של הדולר ביתרות החדשות שנוספו ברבעון השלישי נפל מ-63% ל-37%



הבנקים המרכזיים בעולם, אשר קופותיהם גדושות ביתרות שיא, מפנים עורף לדולר לטובת היורו והין. הדבר גורם ללחץ שלילי כבד על הדולר, לאחר שהמטבע האמריקאי רשם בחצי שנה את הנפילה הגדולה ביותר זה כמעט עשרים שנה - כך נמסר מבלומברג.



הבנקים המרכזיים הגדילו את אחזקותיהם במט"ח ב-413 מיליארד דולר ברבעון השלישי, ל-7.3 טריליון דולר, הגידול החד ביותר מאז 2003 - לפי נתוני בלומברג. על-פי מדינות המדווחות על הרכב יתרות המט"ח שלהן, כ-63% מהיתרות שהוסיפו לקופתן בחודשים אפריל, מאי ויוני, היו ביורו ובין.



מנהיגי העולם מממשים את איומיהם להקטין אחזקות בדולר. לעומתם, ממשל אובמה מראה נכונות לספוג חולשה בדולר במאמצים להגביר את הייצוא ולשפר את הכלכלה, כל עוד נושיה של ארה"ב - בעלי האג"ח שלה - אינם נבהלים מכך. גיוון יתרות המט"ח מאותת כי הדולר לא עתיד להתאושש בקרוב, לאחר שנפל ב-10.3% בחצי השנה האחרונה ביחס לסל מטבעות משוקללי סחר - הנפילה הגדולה ביותר מאז 1991.



"הבנקים המרכזיים הגדולים מגוונים יותר בפועל, בעוד שבעבר הם רק דיברו על זה", אומר סטיבן אנגלנדר, חוקר לשעבר של הבנק הפדרלי שמכהן כאסטרטג מטבע ראשי בברקליס. "זה נראה כאילו הם נסוגים מהדולר".



חלקו של הדולר ביתרות החדשות שנצברו נפל מממוצע של 63% מאז 1999 ל-37% ברבעון האחרון. "במהלך החודשיים הקרובים, הכוחות שפועלים לגיוון הדולר עדיין ימשיכו לפעול", אמר אנגלנדר. המטבע האמריקאי נתון תחת מתקפה בעוד שמשרד האוצר מוכר כמויות שיא של אג"ח למימון הגירעון התקציבי, שהסתכם ב-1.4 טריליון דולר, בשנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר 2009.



דולר אינדקס - המדד שעוקב אחר ביצועי הדולר כנגד היורו, הין, הליש"ט, הדולר הקנדי, הפרנק השווייצי והקרונה השוודית, נפל לרמה של 75.77 בשבוע שעבר. זוהי הרמה הנמוכה ביותר שביקר בה המדד מאז אוגוסט 2008. רמת השיא השנתית של המדד נרשמה ב-4 במארס ועמדה על 89.624.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully