וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2006: לופטהנזה תאפשר גלישה בפס רחב במטוסיה לישראל באמצעות תקשורת לווינית

זוהר בלומנקרנץ

12.10.2009 / 16:46

השירות יושק בטיסות לטווח ארוך החל במחצית השנייה של 2010



חברת התעופה לופטהנזה תשוב להציע לנוסעיה חיבור לווייני לאינטרנט אלחוטי בפס רחב, לראשונה מאז הופסק השירות הייחודי ב-2006. השירות המכונה flynet, יפעל החל מהמחצית השניה של שנת 2010והוא פרי שיתוף פעולה עם חברת panasonlc avuonics.



לדה מרקר נודע, כי במסגרת הפרוייקט המשותף 50 מטוסי לופטהנזה המיועדים לטיסות ארוכות טווח יצוידו בטכנולוגיה מתקדמת של panasonlc avuonics האמריקנית, כבר במהלך השנה הראשונה להפעלת הפרוייקט. החברה נחשבת למובילה בפיתוח שירותי תקשורת מבוססת לוויינים ומערכות בידור המותקנות במטוסים. לופטהנזה תהיה הלקוחה הראשונה אשר תפעיל את מערכת eaconnect מבית panasonic avionics. מהירות הגלישה תהיה עד 50 מגה בייט לשנייה.



על פי התכנון, הנוסעים יחויבו בתשלום עבור השימוש בשירות החדשני באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות חשבונם אצל המפעיל הסלולארי. בנוסף, לופטהנזה שוקלת לאפשר חיוב באמצעות מיילים בחשבון more & miles(מועדון הנוסע המתמיד של לופטהנזה) עבור "זמן אוויר".



שירות ה-flynet החדש עוצב כך שיהיה ידידותי למשתמשים ויציע מגוון גדול של פונקציות תקשורת הפועלות על בסיס פס תקשורת רחב כמו אפשרות לשלוח ולקבל דואר אלקטרוני, לגלוש באינטרנט ולהשתמש ברשתות פרטיות וירטואליות (vpn) באמצעות מחשב נישא, מחשב כף-יד, או נייד חכם. כמו כן השירות יאפשר במקרה הצורך שימוש ביכולות של רפואה מרחוק (telemedicine) תוך העברת נתונים מהירה ואמינה בין המטוס למרכזי רפואה על הקרקע.



בנוסף לחיבור לאינטרנט אלחוטי בפס רחב, בעתיד הקרוב, שירות flynet יאפשר לנוסעים לשלוח דוא"ל ומסרונים בטיסות החברה (בקווים ארוכי טווח) על רשתות ניידות מסוג gsm/gprs. כך משתמשי טלפונים ניידים חכמים מסוג iphone וblackbrry יוכלו להעביר נתונים ולקבל מידע בכל נקודה בשטח המטוס.



לדברי וולפגאנג מאיירהובר, המנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים של לופטהנזה, "מעתה נוסעי לופטהנזה יוכלו ליהנות מהרמה הגבוהה של אמצעי התקשורת החדישים שיעמדו לרשותם במהלך הטיסות בקווים ארוכי הטווח. אמצעים אלו יתאפיינו ביכולות המשופרות המאפשרות בין השאר לאנשי עסקים לנהל את עסקיהם באופן רצוף בין אם הם במשרד, בבית מלון או בטיסת לופטהנזה מעל לעננים".



"אנו נרגשים ומלאי ציפיה לשתף פעולה עם חברת לופטהנזה, הלקוחה הראשונה של מערכת
exconnect החדישה לשירות אינטרנט בפס רחב", ציין פול מרגיס מנכ"ל avionucs panasonic. "הניסיון שלופטהנזה צברה בתחום זה, כחברה חלוצה בהפעלת שירותי אינטרנט בפס רחב בטיסות, הופך אותה לשותפה אידיאלית בפרויקט חדשני זה. אנו שמחים שנוכל להציע שוב את שירות flynet לנוסעי לופטהנזה עם מגוון רחב יותר של אפשרויות שימוש", הוסיף מרגיס.



לופטהנזה הייתה חברת התעופה הראשונה בעולם שחנכה את שירות האינטרנט האלחוטי בפס רחב בטיסה מסחרית ב-15 בינואר 2003. השירות הוצע בין מאי 2004 לסוף 2006, בשיתוף פעולה עם חברת connexion by boeing אך הופסק על-ידי בואינג בסוף 2006, לופטהנזה הציעה בשעתה את שירות flynet ב-69 מטוסים רחבי גוף בטיסות בקווים ארוכי טווח, כולל הקו לישראל. שירות זה נחשב בשעתו לשירות המקיף והאיכותי ביותר לשימוש באינטרנט בפס רחב במטוסי חברה כלשהי והוא שימש כ-30 אלף לקוחות בכל חודש.



לופטהנזה מפעילה 18 טיסות שבועיות בין פרנקפורט ומינכן לנתב"ג. החל מעונת החורף, לופטהנזה תטוס ל-191 יעדים ברחבי תבל ותשרת למעלה מ-915 ערים באמצעות שותפותיה star alllance.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully