וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייפמן: "אחרי השהות בכלא הייתי מוכן להדפיס מניות על טואלט"

נורית רוט

12.10.2009 / 18:00

רייפמן טען בעליון כי מניות אמבלייז מוסתרות בשרשורים סודיים



"אני יודע בפירוש כיצד להעביר את המניות . הכלא שהכניסו אותי לתוכו - אין שום סיכוי שיעברו המניות כתוצאה מכך. זה מאסר עולם, אין לי אפשרות להעביר כך את המניות, לא תועבר כך אף מנייה" - כך אמר אתמול בנאום חוצב להבות לשופטי בית המשפט העליון אלי רייפמן, מייסד אמבלייז, שהובא לבית המשפט מכלא גבעון שבו הוא יושב מאז החלטת שופט העליון חנן מלצר שלא לעכב את החלטת בית משפט המחוזי בתל אביב לשלוח אותו למאסר מכוח פקודת ביזיון בית המשפט.



רייפמן ניסה לשכנע אתמול את הנשיאה דורית ביניש ואת השופטים אשר גרוניס ואדמונד לוי לקבל את ערעורו על החלטת השופטת ורדה אלשיך שקבעה כי הוא לא קיים צו שיפוטי מיולי השנה שהורה לו להעביר את מניותיו באמבלייז לידי המנהל המיוחד עו"ד איתן ארז. מלצר קבע כי "מפתחות בית הסוהר נמצאים בידיו של רייפמן".



"הטענה היחידה שאני קובל עליה היא על צו המאסר כי הטענה שלי היא שאין שום כוח ביקום הזה שיודע להעביר את המניות האלה מתוך בית הכלא, ואם אתם חושבים שישיבתי בכלא זה תמריץ להעברת המניות - תשבו שם שלושה ימים. אחרי שלושה ימים הייתי מוכן להדפיס מניות על ניר טואלט כדי שיוציאו אותי משם", אמר רייפמן לשופטים.



"ביצוע הצו זה דבר אינטראקטיבי, אני חייב להיות שם כדי לפתוח את הפלונטר של השרשור. יש הליך אחד שאני מכיר שבאמצעותו ניתן לקיים את הצו וזה אותו הליך שכבר התחלתי לבצע - זה הליך שאני ביקשתי מהחברה לחשוף את כל השרשור של אחזקת המניות כי השרשור הוא סודי, זה כמו בשרשורי מס, שחלק מזה נעשה על בסיס אמון של לחיצות יד".



לדבריו "מתעלמים באופן עקבי לכל אורך המשפט מכך שהמניות נרכשו על פני עשרות של עסקות בינלאומיות ושרשורים רבים על פני שלוש שנים בצורה שהיתה אמורה להיות מוסתרת. הראייה לכך היא שגם החוקרים של המנהל המיוחד לא יכולים למצוא שום מנייה על שמי וזה נעשה במכוון, זה בצורה מורכבת. גם ההעברה שלהם היא מורכבת, זה לא נעשה על ידי הרמת טלפון מהטלפון הציבורי בכלא".



רייפמן המשיך ואמר כי הוא מתכוון לקיים את צו בית המשפט: "אני אעביר את המניות - נקודה. אני לא קשור נפשית למניות, אני קשור נפשית לאנשים ולחברה, זו חברה שאני ושותף שלי הקמנו וכיום היא מעסיקה 5,000 נפשות. אני מוכן להיות בה בלי מניות. אני לא מתחבא מאחורי ההליך. ההליך הזה חייב להתבצע ואין הליך אחד, זה יקח 2-4 חודשים אבל הוא יסתיים וזה יקרה".



בתגובה העירה הנשיאה ביניש כי "כל זה לא קרה לפני שנכנסת לכלא". רייפמן השיב: "זה לא נכון. כל התהליך התחיל לפני כניסתי לכלא. ישבתי מול כבוד השופטת אלשיך ואמרתי אצלה בדיון שאני מוכן לחתום על כל המסמכים שצריך. אני מוכן ללכת על כל הליך אם מישהו אחר מכיר הליך מהיר יותר. אני לא יודע איך להפסיק לבזות כי אם אני נכנס לכלא אני לא מפסיק לבזות".

ההחלטה בערעור תימסר היום או מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully