וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: בורסות לונדון בשיא של 13 חודשים; פיליפס זינקה ב-6% עקב רווח מפתיע

נמרוד הלפרן

12.10.2009 / 18:12

פרנקפורט נסגרה בעלייה של 1.3%; עליות במגזר הטכנולוגיה, הרכב והאנרגיה; פאריס הוסיפה 1.2%



בורסות אירופה, אשר רשמו בשבוע שעבר את הזינוק השבועי החד ביותר מאז יולי, פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית לאחר שענקית האלקטרוניקה ההולנדית פיליפס דיווחה במפתיע על רווח רבעוני. מגזרי הטכנולוגיה, הרכב והאנרגיה הובילו את העליות. בורסות לונדון עלתה ב-1.1%, ומדד ftse נסגר מעל לרמה של 5,200 נקודות בראשונה מאז ספטמבר 2008. פרנקפורט הוסיפה 1.3%; פאריס עלתה ב-1.2%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.7%, בהמשך לזינוק של 3.7% בשבוע שעבר. המדד גבוה כעת ב-55% משפל של יותר מעשור שרשם בחודש מארס.



חברת רויאל פיליפס אלקטרוניקס, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הביתיים הגדולה באירופה, עלתה ביותר מ-6% לאחר שדיווחה על רווח נקי של 174 מיליון יורו (256 מיליון דולר) ברבעון השלישי של השנה, לעומת רווח של 57 מיליון יורו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה להפסד של כ-45 מיליון יורו.







מגזר הטכנולוגיה הוביל את העליות בעקבות דו"חות פיליפס. עלתה ב-2.6%; יצרנית השבבים עלתה ב-5%; ענקית ציוד התקשורת אלקטל-לוסנט הוסיפה יותר מ-5% לאחר שאנליסטים של סוסייטה ז'נרל העלו את המלצתם למניה מ"מכירה" ל"החזק".



מניות יצרניות המכוניות רשמו אף הן עליות היום באירופה. פיאט, יצרנית המכוניות הגדולה באיטליה, עלתה ב-6.5%; יצרנית הרכב הצרפתית רנו הוסיפה יותר מ-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully