וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה מההפכת? חודש רביעי ברציפות בו נשים נעדרות מהעבודה יותר מגברים

חיים ביאור

12.10.2009 / 18:28

בתשע השנים האחרונות הגברים הם שנעדרו מהעבודה יותר מהנשים



מגמת ההיעדרות של נשים ממקומות העבודה גבוהה יותר. כך עולה מנתוני ספטמבר המעידים על חודש רביעי ברציפות של היעדרות נשים גבוהה יותר מזו של גברים.



לפי נתוני חברת חשבים למידע עסקי, המסתמכים על מספר ההיעדרויות של 20 אלף עובדים במגזר הפרטי והציבורי, היעדרות נשים בספטמבר הגיעה ל-2.45 ימים בממוצע לעובדת לעומת 2.36 ימים בממוצע לעובד.



לדברי אייבי מאיר, מנכ"ל חשבים, "בכך נשבר דפוס ההיעדרות של תשע השנים האחרונות בישראל, שבו ההיעדרות של גברים הייתה גבוהה יותר, וחזר לדפוס של 2000, המקובל בעולם, שבו נשים נעדרות יותר מגברים.



מאיר מציין כי הסיבה להיפוך המגמה נעוצה בעובדה שבמהלך המשבר הכלכלי האחרון גברים פוטרו ממקומות העבודה בהיקף גבוה יותר מאשר נשים. "עקב כך, גברים רבים איבדו את הביטחון התעסוקתי ועשו כל מאמץ כדי לא להיעדר ממקומות העבודה, בעוד שהנשים איפשרו לעצמן במידה רבה יותר להיעדר".



לדבריו בעת המיתון הכלכלי הקודם, ב2004 -2001, הנשים הן שחששו לאבד את מקומות עבודתן ועל כן השתדלו להימנע מלהיעדר מהעבודה והגברים נטלו את ה"בכורה" בתחום זה. דפוס היעדרות זה נשמר עד למחצית הראשונה של 2009.



שיאני ההיעדרות בספטמבר היו נשים בנות 40 -30, שנעדרו 2.87 ימים בממוצע לעובדת. אחריהן - גברים בני 50 - 40, שנעדרו 2.63 ימים בממוצע לעובד ובמקום השלישי - נשים בנות 50 - 40, שנעדרו 2.57 ימים בממוצע לעובדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully