וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ההשקעות תמיר-פישמן תובע 4 מיליון שקל מהמתחרה פרופאונד: גזלו מאיתנו רשימת לקוחות

הילה רז

12.10.2009 / 18:54

תמיר-פישמן טוען כי הנתבעים הפרו את התחייבותם המפורשת לשמירה על סודיות ואי תחרות שעוגנו בהסכם



בית ההשקעות תמיר-פישמן הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך ארבעה מיליון שקל נגד בית ההשקעות פרופאונד, חברת הרכוכב גוונים פיננסיים ומיסדיה עודד שטרנברג ושי אנגל. תמיר פישמן ביקש גם כי בית המשפט יוציא צו מניעה האוסר על פרופאונד לעשות שימוש בסודותיה המסחריים של תמיר פישמן.



בית ההשקעות טוען כי הנתבעים גוזלים ממנו באופן מתמשך את סודותיו המסחריים ומפרים את התחייבותם המפורשת לשמירה על סודיות, אי שידול ואי תחרות שעוגנו בהסכם בין הצדדים, לפני הקמת בית ההשקעות פרופאונד. תמיר פישמן העריך את נזקיו הכספיים והתדמיתיים בעשרות מיליוני שקלים.



תמיר-פישמן, המיוצג על ידי עו"ד ברוך כצמן ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן, מציין כי "רוב רובם, אם לא כולם, של עובדי ומנהלי פרופאונד הינם עובדים או יועצים או ספקים לשעבר של התובעת, ורוב רובם, אם לא כולם, של לקוחות פרופאונד הינם לקוחות לשעבר של התובעת, ששודלו להעביר את תיקי ההשקעות שלהם מהתובעת אל פרופאונד, תוך שימוש בסודותיה המסחריים של התובעת".



התביעה מעלה כי שטרנברג הועסק בתמיר-פישמן במשך שלוש שנים. ב-1998 הפסיק את עבודתו בחברה, והקים יחד עם עובד נוסף חברה בשם בנפיט שהתחרתה בבית ההשקעות. לגרסת תמיר-פישמן, שטרנברג פעל לשידול לקוחותיו ועשה שימוש אסור במאגר לקוחותיו, סודותיו והידע המקצועי שצבר.



"מטעמים של שמירה על מוניטין ולקוחותיה הקיימים, כמו גם על מנת שלא להיקלע להליכים משפטיים רבי שנים, נאלצה חברת תמיר פישמן ושות' בע"מ, לרכוש ב- 2003, את מניותיה של בנפיט", נכתב בתביעה. לאחר מכן, על פי כתב התביעה, שטרנברג הקים חברה מתחרה שעשתה שימוש בסודותיה המסחריים וברשימת הלקוחות של תמיר-פישמן על מנת לפנות ללקוחותיה ולשדלם לשכור את שירותי פרופאונד.



"מדובר ברשימת לקוחות מצומצמת אשר לא ניתן למצאה בנקל בספר טלפונים או בכל מאגר דומה לו. מכיוון שרשימת לקוחותיה של התובעת מהווה את אבן הבריח של פעילותה העסקית והיא מקנה לתובעת יתרון עסקי על מתחריה (דוגמת פרופאונד), התובעת נוקטת באמצעי אבטחה מיוחדים ומחמירים על מנת לשמור על סודיות רשימה זו" נכתב בתביעה.



עו"ד עופר צור מסר בשמו של עודד שטרנברג: "מדובר בתביעה חסרת פשר שכל תכליתה לנסות ולהיות משקל שכנגד לתביעה שהוגשה זה מכבר נגד תמיר-פישמן בגין כספים וחובות שלא שולמו על ידם. חבל שזו הדרך של תמיר-פישמן לנסות להימלט מתשלום חובות שלהם, והדבר גם לא יעלה בידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully