וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברובע הפיננסים של לונדון מכורים לקוקאין

סוכנויות הידיעות

12.10.2009 / 20:24

מדענים טוענים כי לא במקרה הסחר והקוקאין הולכים לעיתים ביחד: שניהם כרוכים בלקיחת סיכונים ומשפיעים באופן דומה על המוח

מומחים בבריטניה טוענים כי השימוש בקוקאין הוכפל בעשור האחרון, וכי רבים מהמכורים לסם נמנים על אנשי הפיננסים בסיטי, רובע הפיננסים של לונדון.

"הריגוש מסגירת עסקה ומהסנפת קוקאין הוא בדיוק אותו ריגוש", אמר ניל ג'ונור, 45, אנליסט לשעבר שאיבד את אשתו, את עבודתו ואת נכסיו לאחר שש שנים של הילולת קוקאין ואלכוהול. "הגאווה מסגירת עסקה נמשכת גם כשיוצאים לשתות בירה ואחר כך למסיבה - זה גוש אמורפי של אנרגיה", הוא אמר ל"בלומברג".

"הבוסים יודעים ועוצמים עין, כל עוד אתה ממשיך להכניס כסף לחברה", אומרים מכורים לשעבר. מספר משתמשי הקוקאין בבריטניה הוכפל למיליון בעשור האחרון, לפי דו"ח הסמים העולמי של האו"ם ל-2009. האו"ם מסר כי השימוש בקוקאין בבריטניה הגיע לשיא ב-2007 - השנה שבה הבונוסים בסיטי הגיעו לשיא של 14 מיליארד דולר.

מדענים טוענים כי לא במקרה הסחר והקוקאין הולכים לעיתים ביחד. שניהם כרוכים בלקיחת סיכונים ומשפיעים באופן דומה על המוח. "פעילויות אלה מעלות את רמת הדופאמין, הכימיקל שגורם לתחושה טובה", אמר טרוור רובינס, מרצה למדעי המוח באוניברסיטת קיימברידג'. רמת הדופאמין עולה כשאנו לוקחים סיכונים, למשל צונחים ממטוס, מהמרים על תנודות המניות או מתחבאים בשירותים במשרד ומסניפים שורת קוקאין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully