וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש בעולם על רקע אופטימיות לקראת עונת הדו"חות: ירד מתחת ל-1.48 דולר ליורו

נמרוד הלפרן

12.10.2009 / 21:23

מחזורי מסחר נמוכים מהרגיל בשל חופשות במספר שווקים בעולם; נחלש ב-0.5% מול הפרנק השווייצי



ה נחלש מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם, בשל התגברות תיאבון המשקיעים לסיכונים על רקע הערכות כי דו"חות רבעוניים שצפויות לפרסם השבוע חברות בארה"ב יהיו טובים מהתחזיות. מחזורי המסחר בשוקי המט"ח נמוכים מהרגיל בשל היעדר מסחר בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב לרגל יום קולומבוס, וחופשות במספר שווקים ברחבי העולם, בהם קנדה, יפן ומרבית אמריקה הלטינית.



הדולר נחלש ב-0.3% מול ה לרמה של 1.4776 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר היום כבר ירד מתחת לרמה של 1.48 דולר ליורו - מרחק נגיעה משפל שנתי של 1.4842 דולר ליורו. המטבע האמריקאי נסחר כמעט ללא שינוי מול הין היפני בשער של 89.864 ין לדולר. מול הפרנק השווייצי נחלש הדולר ב-0.5% לרמה של 1.0267 פרנק לדולר. מנגד, הדולר מתחזק ב-0.4% מול הליש"ט לרמה של 1.5784 דולר לליש"ט על רקע תחזיות כלכלנים כי הריבית בבריטניה עתידה להישאר נמוכה במשך שנים ארוכות.



"זו התחלה שקטה של השבוע שהתחשב בחופשות בשווקים והיערכות המשקיעים לקראת מספר דו"חות כספיים", אמר סוחר המט"ח של טרוולקס גלובל ביזנס, ג'ו מנימבו, בראיון לספקית המידע הפיננסי רויטרס. דו"חות כספיים שצפויים לפרסם השבוע ענקיות הפיננסים האמריקאיות גולדמן סאקס וג'י.פי מורגן צפויים לעורר עניין מיוחד, הוסיף מנימבו. עוד בין החברות הגדולות שיפרסמו השבוע את תוצאותיהן הכספיות: סיטי, אינטל, גוגל, נוקיה, יבמ וג'נרל אלקטריק.



הריבית בבריטניה צפויה להישאר בשפל עד שנת 2011, ולא צפויה לעלות לרמה של 2% לפני שנת 2014, לפי תחזית שפירסם מוקדם יותר היום המרכז למחקר כלכלי ועסקי (cebr) בלונדון. בשבוע שעבר, הותיר הבנק המרכזי של בריטניה את הריבית בשפל של 0.5% - זה החודש השביעי ברציפות.



הבנק הפדרלי צפוי להשאיר את הריבית בשפל הנוכחי של 0%-0.25% עד סוף האביב הבא, ועד סוף 2010 יעלה את הריבית בארה"ב לרמה של 1%, לפי סקר הכלכלנים הבכירים של האיגוד הלאומי לכלכלה עסקית (nabe) שפורסם מוקדם יותר היום.



ביום שישי, התאושש הדולר משפל של 14 חודשים מול המטבעות המרכזיים בעולם ורשם את הזינוק החד ביותר זה חודשיים מול הין היפני, לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר כי הבנק המרכזי נכון להתחיל להעלות את הריבית בארה"ב לאחר שהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם תצבור תנופה.



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר ביום חמישי כי הבנק הפדרלי יהיה מוכן לשוב ולהעלות את הריבית בארה"ב מהשפל הנוכחי של 0%-0.25% כאשר הכלכלה תתאושש. "כאשר יגיע הזמן להדק את המדיניות המוניטרית, נחליט על סמך התחזית הכלכלית הרחבה", אמר ברננקי בוועידה של הבנק הפדרלי שנערכה בוושינגטון. "בשלב כלשהו, כאשר ההתאוששות תצבור תאוצה, נצטרך להדק את המדיניות המוניטרית כדי למנוע התגברות של האינפלציה בהמשך הדרך", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully