וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG תמכור את חטיבת הביטוח הטייוואנית בעבור 2.15 מיליארד דולר כדי להחזיר כספים לממשל ארה"ב

סוכנויות הידיעות

13.10.2009 / 10:08

תמכור חטיבת נאן שאן לפרימוס פייננשל וצ'יינה סטרטג'יק; קיבלה בשנה שעברה סיוע בסך 182.3 מיליארד דולר



aig, ענקית הביטוח האמריקאית שחולצה על ידי ממשל ארה"ב, תמכור את חטיבת ביטוח החיים שלה בטייוואן לשתי חברות פיננסים אסיאתיות בעבור 2.15 מיליארד דולר. זוהי המכירה הגדולה של החברה מאז שחולצה על ידי הממשל האמריקאי בשנת 2008.



חברות הפיננסים פרימוס פייננשל וצ'יינה סטרטג'יק ירכשו 97.57% מחברת נאן שאן לייף אינשורנס המבוססת בהונג קונג. צ'יינה סטרטג'יק תהיה הבעלים של 80% מנאן, ופרימוס תהיה הבעלים של 20% הנותרים.



פרימוס פייננשל, אשר הוקמה בחודש אפריל על ידי בכיר לשעבר מבנק סיטי (לשעבר סיטיגרופ), מנסה לבנות רשת של שירותים פיננסים באסיה, בין היתר על ידי הרכישה של נאן שאן, שלה 4 מיליון לקוחות כיום.



aig, אשר ביולי מכרה חטיבת ביטוח רכש בעבור 2 מיליארד דולר, מגייסת כספים בימים אלה כדי להשיב לממשל ארה"ב הלוואות בשווי כולל של 182.3 מיליארד דולר שקיבלה בשנה שעברה כדי למנוע את קריסתה.



aig חולצה על ידי ממשלת ארה"ב לאחר התמוטטות שוק הסאבפריים בארה"ב אשר הוביל לאחריו לקריסת הנכסים המגובים במשכנתאות אלו, בהם השקיעה aig, ולאחר שנאלצה היתה לשלם למבוטחים נגד קריסת נכסים אלה. ממשל ארה"ב היה מעוניין בחילוצה של aig מחשש שנפילתה תוביל לקריסה של מערכת הפיננסים כולה.



במהלך השנה האחרונה מכרה aig נכסים בשווי 9.8 מיליארד דולר כדי להשיב חובותיה לממשל ארה"ב. בין הנכסים שמכרה: חטיבת ביטוח מכוניות בארה"ב, מגדל משרדים ביפאן וחטיבה קנדית.



aig רשמה ברבעון השני של השנה רווח של 1.82 מיליארד דולר - רווח רבעוני ראשון מזה 7 רבעונים - בעקבות ירידה בהפסדיה מהשקעות ועלייה בשווי של חלק מהשקעותיה בנגזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully