וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי יחימוביץ': האוצר מגלה רפיסות בעסקת אי.די.בי וגנדן

צבי זרחיה

13.10.2009 / 12:05

"זוהי חברה כושלת שמגלגלת את החוב שלה על גבם של המשקיעים; האם דנקנר לא חושב להכניס את היד לכיסו?"



"משרד האוצר מגלה רפיסות בעסקה השערורייתית בעסקת בעלי העניין שבה אי.די.בי פיתוח קונה את גנדן - שהיא חברה פרטית מפסידה" - כך טענה הבוקר ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) בדיון שמקיימת ועדת הכספים בקשיים של טייקונים לפרוע איגרות חוב.



יחימוביץ' שאלה את סגן הממונה על שוק ההון באוצר, אריק פרץ, "איפה הפנייה של האגף שלכם? מחובתכם לשאול איזה בדיקות עשו ביחס לעסקה, את מי הם משרתים? את צבור המשקיעים או את האינטרסים של בעלי השליטה באי.די.בי פיתוח? המעורבות שלכם היתה יכולה להיות מאוד אפקטיבית ואתם לא עושים דבר. מי נשאר להגן על הציבור? אוזלת היד של משרד האוצר מאוד מטרידה אותי". פרץ לא השיב לה.



לדבריה, "לעסקה הזו אין שום הצדקה. זוהי חברה כושלת מפסידה שמגלגלת את החוב שלה על גבם של המשקיעים המושקעים באי.די.בי. האם נוחי דנקנר לא חושב להכניס את היד לכיסו?".



יחימוביץ' הוסיפה כי "קראתי ששיעור החובות של החברה מגיע ל-140 מיליון דולר. המדובר בהפסדים ציבוריים של 100 מיליון דולר להם יש לצרף חובות לבנקים, ביטוח לדירקטורים, חובות לספקים ועוד. זוהי נדיבות יוצאת דופן מצד אי.די.בי. איזה הצדקה יש לעסקה כזו?".



קודם לכן אמר אריק פרץ כי "החיסכון הפנסיוני של עם ישראל מפוזר בשוק ההון. אין אף קבוצה משמעותית שהנפילה שלה יכולה למוטט את החיסכון הפנסיוני של עם ישראל. יש השלכות רוחב לנפילה של קבוצה כזו. גם אם הקבוצה הכי משמעותית בשוק תקרוס, הרי שהחיסכון הפנסיוני כולו ירשום ירידה של 3% בלבד". הוא ציין שיש פה תהליך שהוא בלתי נמנע, מה שקיים גם במדינות אחרות בעולם. גם שם יש נפילות והסדרי חוב.



לדבריו, לאפריקה ישראל השווי המונפק של החוב הינו 7.5 מיליארד שקל. שווי שוק של איגרות החוב 4 מיליארד שקל. השחקנים הגדולים פסגות, מנורה, כלל. אבל רק 40% מהאג"ח נמצא אצל הגופים המוסדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully