וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוות דעתו של שמאי אסיף: ייבנו 580 דירות בבית דגן

רנית נחום-הלוי

13.10.2009 / 13:24

כך אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אשר הפכה את החלטת הוולנת"ע בראשותו של שמאי אסיף



חמישה חודשים בלבד לאחר שהוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) דחתה את התוכנית להרחבת היישוב בית דגן לבניית 580 דירות, המועצה הארצית לתכנון ובנייה הפכה את ההחלטה ואישרה את התוכנית ברוב של 17 תומכים מול 9 מתנגדים. ההחלטה עלתה לאישור בעקבות ערר שהגישו נציגי מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון.



לדיון במועצה הגיעו נציגים רבים מהשלטון המקומי שהפעילו לחץ רב. גם נציגי משרד הפנים היו חלוקים בדעותיהם. בעוד שיו"ר הוולנת"ע, שמאי אסיף, הביע תרעומת על ההחלטה והצביע נגדה, מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר המועצה הארצית גבריאל (גבי) מימון תמך בתוכנית.



לפי התוכנית, ייבנו בשכונה החדשה בניינים בני 9-11 קומות, עם 32-40 דירות, בשטח של 80 מ"ר בכל בניין ודירות פנטהאוז בשטח של 120 מ"ר בלבד. הצפיפות לדונם עומדת על 14.9 יחידות.



הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) בראשותו של אסיף דחתה לפני חמישה חודשים את יוזמת מינהל מקרקעי ישראל להרחיב את ישוב בית דגן על שטח של 91 דונם. זאת בטענה כי כבר עתה הפיתוח במרכז עולה על יעדי האוכלוסייה שנקבעו לפי תמ"א 35.



בתוך כך קבעה הוולנת"ע כי יש לעודד את פיתוח הנגב והגליל. לתוכנית התנגדו בזמנו 9 חברי ועדה לעומת שניים בלבד שתמכו בה, רפי אלמליח, נציג מינהל מקרקעי ישראל, ונחום פלד, נציג משרד הבינוי והשיכון, שהגישו את הערר.



פלד ואלמליח טענו בערר שהגישו כי היישוב בית דגן זקוק לתוכנית ההרחבה כדי לאפשר את גידולו הטבעי, להמשיך ולקלוט אוכלוסיה חדשה. כמו-כן ציינו כי התוכנית הותאמה להוראות תוכנית המתאר הארצית, תמ"א 35, ושטחה צומצם מ-240 דונם בתוכנית המקורית ל-91 דונם בתוכנית הנוכחית. עוד הוסיפו כי היישוב ממוקם במקום מרכזי עם נגישות תחבורתית ובקרבת צירי תחבורה. לגישתם, החלק הצפוני והמרכזי של היישוב נמצא בתחום השפעת רעש גבוה ולכן נמנע פיתוחו באופן ראוי, למעט עתודת השטח הנוכחית.



נציגי החברה להגנת הטבע במועצה, איתמר בן-דוד ואיריס האן הצביעו נגד ההחלטה וטענו בין היתר כי מלבד הפגיעה בשטחים הפתוחים, מדובר באזור הסובל מרעש מטוסים ולא נמצא מענה סביר לנושא התחבורה הציבורית. "מדובר בהחלטה אירונית, בייחוד ביום שהוכרז כיום פיתוח הנגב והגליל. ראוי היה שהמועצה הארצית תישאר עקבית להחלטת הוולנת"ע לשמור על מרחב זה כמרחב פתוח ירוק, שמעטים ממנו נותרו במחוז המרכז. יש בהחלטה זו פריצה של מדיניות התכנון ומדיניות הממשלה, שקבעה לא להגדיל את מצאי הביקוש במחוז המרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully