וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוביץ' נכנס לשוק הסולארי: סהר תרכוש את אנלייט עבור 10 מ' ש'

אבי בר-אלי

13.10.2009 / 16:44

משפחת וייל תרכוש 21% מסהר השקעות אשר תמוזג עם אנלייט בעסקת חילופי מניות



קבוצות יורוקום, שבשליטת משפחת אלוביץ', סיכמה על רכישת חברת האנרגיה הסולארית אנלייט תמורת כ-10 מיליון שקל. מדובר בעסקת חילופי מניות אשר במהלכה תמוזג אנלייט עם החברה הבת של יורוקום, סהר אינווסטמנטס, תמורת 20% ממניות החברה הממוזגת, כאשר שווייה לאחר המיזוג מוערך ב-50 מיליון שקל.



שלושת המייסדים של אנלייט - צפריר יואלי, עמית פז וגלעד יעבץ - ישמשו בתפקידים הניהוליים הבכירים בחברה הממוזגת. העסקה מותנית עדיין בבדיקת נאותות ובמספר תנאים מתלים, והיא כוללת שלב מוקדם שבו תרכוש משפחת וייל מיורוקום 21% ממניות סהר ותהיה לשותפה השליטה בחברה. יורוקום תקשורת מחזיקה בכ-73% ממניות סהר הציבורית, אשר זינקה היום בעקבות ההודעה ב-9.8%.



אנלייט נוסדה בשנה שעברה ודיווחה באחרונה כי תשקיע כ-20 מיליון שקל בהקמת 25 מערכות סולאריות בהיקף כולל של 1.25 מגה-וואט. מדובר בפרויקטים במודל b.o.t (בנייה, תפעול והעברה) שבמסגרתם חברה משותפת תקים את המערכות על גגות פרטיים במימון עצמי, תתחזק את המערכות למשך 20 שנה ותיהנה מהתקבולים בגין מכירת החשמל לחברת החשמל.



אנלייט התחייבה לשלם לבעלי הגגות הפרטיים דמי שימוש קבועים במשך תקופת הפרויקט. מדובר בעיקר בנכסים תעשייתיים של חברת נדל"ן מניב פרטית (15 גגות) בכל רחבי הארץ, וכן במבני משק חקלאיים ברמת הגולן ובעמק יזרעאל.



מיורוקום נמסר כי הקבוצה זיהתה את תחום האנרגיה הסולארית כמוביל צמיחה, וכי לאחר בדיקה מקיפה של השוק ושל החברות הפעילות בתחום הוחלט לחבור לאנלייט. עמיקם שורר, המשמש כמנכ"ל סהר וכסמנכ"ל בכיר בקבוצת יורוקום, מסר כי "יורוקום זיהתה מוקדים שונים בתחום הסולארי ובתחום האנרגיה המתחדשת בהם הקבוצה יכולה לבטא את יתרונותיה".



מנכ"ל אנלייט, גלעד יעבץ, אמר כי "אנו שמחים על כך שקבוצת יורוקום החליטה להיכנס לתחום האנרגיה המתחדשת ועל בחירתה באנלייט כשותפה. מראשית שיחותינו עם יורוקום היה ברור שאנו חולקים חזון משותף לגבי הדרך להפוך לגורם מוביל בשוק הצומח של האנרגיה המתחדשת".



יעבץ הוסיץ כי "אנו רואים את יורוקום כגורם אסטרטגי מוביל בשוק הישראלי אשר יעניק לחברה הממוזגת יכולות מפתח משלימות. אנו בטוחים כי החיבור החזק שנוצר ברמה האישית ישמש כמכפיל כח לשם השגת יעדינו המשותפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully